Hoe kun je doorbreken als schrijver of zanger of wat dan ook zonder de media?

Kan dit enkel door middel van mond-op-mondreclame of zijn er toch nog andere manieren? Let wel, ik wil er geen commercieel gedoe van maken! Ik gruwel van commercie.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
1.1K

Het beste antwoord

Wikipedia zegt:
Media is het meervoud van medium. Een medium is onder meer een hulpmiddel voor communicatie met velen, en daarom een middel voor massacommunicatie (in tegenstelling tot de gewone één op één, interpersoonlijke communicatie). Media zijn dragers van informatie.

Ik weet dus geen andere manier dan mond op mond reclame.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Zet je materiaal op internet en als het goed is ontdekt de wereld jou vanzelf.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zonder de media ? Nou, niet dus. Want ' doorbreken' betekent PER DEFINITIE dat je uit het clubcircuit breekt en doordringt tot DE media.

Maar ook zonder ooit op radio of teevee gedraaid te worden, kun je als bandje een leuke carriere opbouwen in het clubcircuit, en daar zelfs een leuke bijverdienste of als je geluk hebt en het goed aanpakt zelfs een inkomen uit halen. Dat is inderdaad een kwestie van mond op mondreclame, maar ook van een goede manager die voor je de boer opgaat en leuke optredens weet te regelen. Zo kun je buiten de radio en teevee om in ' het circuit' een naam opbouwen.

Een goede manager, een gedegen kennis van je potentiele publiek en waar je ze kunt vinden / opzoeken, en vooral heel veel liefde voor de muziek.

Als schrijver wordt het al een stuk moeilijker. Dan moet je gewoon een dijk van een boek schrijven, maar er zijn heel wat dijken van boeken die toch marginaal blijven verkopen, terwijl er zeer matige boeken lopen als een tiet omdat er veel positiefs over wordt geschreven in....de media. Maar als je geen boeken wilt schrijven maar artikelen in tijdschriften, columns, interviews en dergelijke, of wetenschappelijke boeken, wordt het al iets makkelijker dat te doen zonder dat je een bekende kop wordt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
itsme
14 jaar geleden
prima verwoord +1
Rieneke1
14 jaar geleden
+1, mooi antwoord.
maar is het geen mond tot mondreclame?
weet het niet zeker hoor, maar dit klinkt zo naar reanimatie ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, het is mond tot mondreclame, maar dat bekt zo lastig, dat ik het iedere keer fout blijf doen. Volgens mij is het al de derde keer hier ofzo....:schaam:
youtube is tegenwoordig de plaats om doortebreken.,.filmpje maken en plaatsen..,en overal linkjes achterlaten van je filmpje....

Toegevoegd na 6 minuten:
ps gewoon een idee.,.maak een filmpje,zet 't op youtube,plaats hier een vraag +de link naar jouw filmpje.vraag kan zijn of jij doorbreek materiaal bent ofzo...ben wel nieuwsgierig geworden nl.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
YouTube is ook media.
Echt doorbreken is alleen maar afhankelijk van media! Het antwoord is dus nee, dat kan niet!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je goed bent, dan hoef jij niet door te breken, dan komen ze naar jou toe...

En als je niet van commercie houdt, neem een manager die je kunt vertrouwen en maak je nummers... Als je goed bent, verkoopt het zich vanzelf...

Ken je die Engelse Huisvrouw in Engeland, bij Who´s got talent? Die hoeft toch ook niets te doen, ze zong een nummer en ze was een ster...