Ik heb last van rug klachten (spierpijn ) is de sauna nu wel of niet goed voor me ?

Toegevoegd na 1 minuut:
me rug he ik weet dat een sauna goed voor je is

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
3.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als jij dat zegt. Dan is dat goed voor je.

Het beste antwoord

Het verwarmen van spieren is altijd goed als je waar dan ook spierpijn hebt. Dus de sauna is dan ook een goede plek.
Een mooie extra daarbij is dat je in de sauna meestal extra ontspannen bent. Een extra reden om daar naar toe te gaan met spierpijn. Warmte,ontspanning en het niet forceren van je lichaam, helemaal goed dus. Ik ben al jaren een rugpatïent en van een bezoek aan de sauna knap ik altijd enorm op.
Beterschap met je rug en geniet van je sauna-bezoek!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Alleen het warme gedeelte lijkt me!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het lijkt me van wel, omdat een saunabezoek erg ontspannend is.
misschien combineren met een fijne massage?
een gewone massage is meestal niet zo stevig, en wie weet net wat je nodig hebt.
14 jaar geleden
Sauna is goed voor je.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door de warmte is er een diepe ontspanning en een betere doorbloeding in de spieren en worden de afvalstoffen (melkzuren) die de spierpijn veroorzaken sneller afgevoerd. Het is dan wel belangrijk om genoeg te drinken, zodat je genoeg afwatering hebt om ze ook uit je lijf af te wateren via urine en zweet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Absoluut doen! Helpt het je niet, kwaad kan het ook niet en het is sowieso ontspannend en een ontspannen geest heeft een ontspannende werking op het lichaam!!!