wordt je van maiskolven (gemiddeld 2 per dag) eten dik? is het vetmatig. Het betreft hier om een suikermais.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
6.7K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Aan bailey te zien krijg je er een dikke buik van.

Het beste antwoord

Maiskolven zijn erg gezond en niet vet. In 100 gram gekookte maiskolf zit ongeveer 2 gram vet.
Of je er ook dik van wordt, hangt er vanaf wat je de rest van de dag eet.

Onderstaande (bovenste) link geeft informatie over voedingsproducten. Je kunt vitaminen, vetten, caloriën etc. opzoeken.

De onderste link geeft informatie over gezond eten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Nee hoor is helemaal niet vet, verre van dat...

En daar wordt je echt niet dik van... Heel gezond... En suikermaïs wil niet zeggen dat er suiker in zit...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Ja, ja. Zo, zo.
Ooit stilgestaan waar dan de zoete smaak vandaan komt?
Extra zoete suikermaïs kan, doordat de omzetting van suiker naar zetmeel genetisch geblokkeerd is, wel tot 20% suiker bevatten en bezit daardoor maar weinig zetmeel.
van die twee kolven zal je zeker niet dik worden, als je de rest van de dag matig en gezond eet.
14 jaar geleden
Je wordt nooit dik van alleen 1 iets dat je per dag eet. Je wordt dik van een verkeerd dieet.

En je wordt niet dik tussen kerstavond en oud en nieuw... je wordt dik tussen oud en nieuw en kerstavond.

Oftewel: kijk niet naar een individueel element in je dieet, kijk naar het totaal en kijk naar de regelmaat erin. Dan gaat het helemaal goed met je.
14 jaar geleden
Met 101 Kcal per 100 gr is suikermais niet bepaald de lijnvriendelijke groente, maar daarom beslist nog geen dikmaker. Vanwege de gemakkelijk absorbeerbare suikers is het een interessante groente.
Doordat suikermais veel pro-vitamine A bevat dat verder in geen graansoort voorkomt, is het goed en gezond om te eten.
14 jaar geleden
Elk antwoord is relatief waar. Zo zegt iemand 'makkelijke suikers', en bedoelt waarschijnlijk 'snelle suikers', die zijn juist weer te vermijden voor mensen met ammleg voor diabetis. Als je veel mais eet is het zeker vetmakend, althans als vervanger van groene groente. Als je maiskolven eet i.p.v. gevulde koeken, dan doe je het goed.