Waarom wachten steekmuggen altijd tot je bijna slaapt voor ze komen zoemen ?

Ik bedoel maar,als je het licht nog aan hebt verstoppen ze zich.En ze komen ook niet meteen tevoorschijn als het uitgaat,nee hoor,ze wachten tot je bijna slaapt en dan komen ze je wakker houden met hun ge bzzzz.
Jullie weten vast wel wat er gebeurd als je vervolgens het licht weer aanknipt.Juist.........
Wie heeft een verklaring.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
fucking irritant is dat he?

Het beste antwoord

Dan zien ze pas... Ze zien infrarood en overdag is je lichaam net zo warm als de omgeving, pas als de omgeving afkoelt worden de lichaamsdelen voor een mug zichtbaar...
Als je het licht aanmaakt gebeurt er niets in de ogen van een mug...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Echt waar ?? zien muggen infrarood ?
Dat zou idd.verklaren waarom ze pas komen nadat het licht allang uit is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat is zo, ze zien 28° of 29°... Dat is de temperatuur van je huid ongeveer... Kan variëren van persoon tot persoon... En ze zien dat zo nauwkeurig dat ze ZIEN of er een bloedvat loopt, dat is net wat warmer en dan hoeven ze niet zo diep en lang te boren... Slimme dieren toch...

Andere antwoorden (6)

Misschien worden ze aangetrokken tot warmte. Als je je lampen uitdoet duurt het even voordat die afgekoeld zijn. Na een uurtje of zo zijn die ijskoud en ben jij de enige warmtebron in de kamer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij komen muggen af op je lichaamsgeur (zweet). Als ik dit vergelijk met de malariamug dan worden zwangere vrouwen eerder gestoken dan vrouwen die dat niet zijn.
In dit geval gaat het niet om de geur zweet zoals wij het reuken maar iets dat wellicht alleen waarneembaar is bij muggen of andere dieren.

Muggen komen op het licht af in de duisternis en die zie je vaak op of aan een wit plafond/muur/achter een ambilight tv/andere lichtbronnen.
Aangezien led nauwelijk warmte afgeeft, maar muggen zich wel in de buurt daarvan aanwezig zijn denk ik niet dat ze echt op warmte afgaan, maar op licht. Wellicht weten ze dat licht gekoppeld is aan menselijk/dierlijk voedsel (lees: bloed).

Voor het slapen gaan de kamer goed rondkijken, met name witte achtergronden of in de buurt van de lamp en vergeet niet om een elektrische vliegenmepper bij de hand te hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat ze snikie beesten zijn. Ze zijn heel gemeen.!
Je kan ze gewoon aan ze zien?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze worden idd aangetrokken door warmte.Maar niet door warmte alleen!
Op warme zomernachten als ze weer erg actief zijn,wordt mijn dame bijna lek geprikt,terwijl ik nergens last van heb!
Het uit doen van het licht waardoor je dan zelf de enige warmtebron bent heeft er zeker mee te maken. Het is natuurlijk ook zo dat lampen weinig tot geen bloed bezitten!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik word ook altijd lek geprikt en mijn man niet,maar toch vind ik het zoemen erger.
Wat de warmtebron betreft,ik heb wel eens met het licht aangeslapen.Het hielp wel iets.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat dat zoemen betreft, daar heb ik iets op gevonden! Ik ben doof geworden(grapje). IK ben wel doof maar dat is gekomen doordat ik op latere leeftijd mazelen heb gekregen. Maar ik doe dus m'n hoorapparaten uit en dan hoor ik niets,of bina niets meer.
Alleen de vrouwtjesmuggen steken. Ze hebben bloed nodig om hun eitjes te kunnen leggen. Slapende mensen zijn een gemakkelijke prooi. Muggenbulten en jeuk ontstaan door een beetje ‘speeksel’ dat de mug bij het steken naar binnen ‘spuugt.’ Het menselijk lichaam reageert door antistoffen (histamine) aan te maken. Muggen komen af op zweet en lichaamswarmte. Ook door zoete geurtjes die bijvoorbeeld in parfum en haarlak voorkomen worden ze aangetrokken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat was mijn vraag niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet alleen bij nugge, en weten de mannetjes dat ook?
WAT ZOU JIJ DOEN ALS JE EEN MUG WAS?