Wat is een kooknagel?

een vriendin van mij maakte vandaag een opmerking over een andere meid.
1 van die opmerkingen was dat ze kooknagels had.
wat bedoelde ze?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
4.2K

Het beste antwoord

Een coke-nagel is een lange nagel die gebruikt wordt om cocaine te gebruiken (meestal de pink). Je gebruikt het als een schepje, precies voldoende voor een lijntje...

Meestal wordt het door jongeren gebruikt als item om 'stoer' te doen... kijk mij eens... ik ben stoer want ik gebruik cocaine...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt voor de aanvullende info. Ik wist dat het met coke te maken had, maar het verband ontging me door gebrek aan ervaring. ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Had er ook nog nooit van gehoord,heb meer ervaring met stroopnagels!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb het jou niet zien noemen ?
Oh ja, later de spelling goed neergezet, maar zonder uitleg. Geen minnetje van mij trouwens hoor....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je had gelijk.
ze bedoelde coke nagels.

Andere antwoorden (5)

Dat zal wel een kalknagel geweest zijn.

Toegevoegd na 1 uur:
bestaan coke nagels?

Toegevoegd na 2 uur:
jullie slapen inmiddels, dus ik heb 't gore woord toch maar even zelf gegoogled. het geeft wel 64.3000 resultaten. dus ik zou zeggen: het bestaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het over de persoon ging, kan het zijn dat ze kalknagels had.

Als het over bezittingen van de persoon ging, kan het zijn dat het over kruidnagels ging.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
'T woord bestaat (nog) niet. Dus ze zal zich wel vergist hebben. Anders moet je 't haar vragen - zeg maar dat 't niet in de Van Dale staat ;).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ze heeft niet veel iq indd hahahahha nee hoor. ben geneigt haar te bellen.
Misschien heeft ze vieze nagels , je weet wel , die bruin zijn onder de nagel.
Of ze zijn zo lang dat ze krom gaan groeien, dat zie je ook wel eens.
Of het is zomaar een verzinsel van haarzelf, dat woord.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat ze inderdaad en cokenagel bedoelde (kooknagel geeft overigens maar 2 hits en die slaan beide op deze vraag).

Dat is een lange pinknagel (vooral bij mannen). Hoe het precies in elkaar steekt weet ik niet, maar het schijnt iets met het snuiven te maken te hebben.

Je hebt dus niet zozeer kooknalgels alswel EEN cokenagel als je een lange pinknagel hebt - tenzij je die weer hebt aan beide handen, dan is het wel weer meervoud.

Het is niet echt een vandale-woord geloof ik, maar circuleert wel hier en daar op (obscure) fora.