Wat is een kooknagel?

een vriendin van mij maakte vandaag een opmerking over een andere meid.
1 van die opmerkingen was dat ze kooknagels had.
wat bedoelde ze?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Een coke-nagel is een lange nagel die gebruikt wordt om cocaine te gebruiken (meestal de pink). Je gebruikt het als een schepje, precies voldoende voor een lijntje... Meestal wordt het door jongeren gebruikt als item om 'stoer' te doen... kijk mij eens... ik ben stoer want ik gebruik cocaine...

Dat zal wel een kalknagel geweest zijn. Toegevoegd na 1 uur: bestaan coke nagels? Toegevoegd na 2 uur: jullie slapen inmiddels, dus ik heb 't gore woord toch maar even zelf gegoogled. het geeft wel 64.3000 resultaten. dus ik zou zeggen: het bestaat.

Als het over de persoon ging, kan het zijn dat ze kalknagels had. Als het over bezittingen van de persoon ging, kan het zijn dat het over kruidnagels ging.

'T woord bestaat (nog) niet. Dus ze zal zich wel vergist hebben. Anders moet je 't haar vragen - zeg maar dat 't niet in de Van Dale staat ;).

Misschien heeft ze vieze nagels , je weet wel , die bruin zijn onder de nagel. Of ze zijn zo lang dat ze krom gaan groeien, dat zie je ook wel eens. Of het is zomaar een verzinsel van haarzelf, dat woord.

Ik denk dat ze inderdaad en cokenagel bedoelde (kooknagel geeft overigens maar 2 hits en die slaan beide op deze vraag). Dat is een lange pinknagel (vooral bij mannen). Hoe het precies in elkaar steekt weet ik niet, maar het schijnt iets met het snuiven te maken te hebben. Je hebt dus niet zozeer kooknalgels alswel EEN cokenagel als je een lange pinknagel hebt - tenzij je die weer hebt aan beide handen, dan is het wel weer meervoud. Het is niet echt een vandale-woord geloof ik, maar circuleert wel hier en daar op (obscure) fora.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100