Wat is beter voor het milieu een blikje of een flesjeEn dan gaat het mij om het vervoer er van naar de winkel ?

Ik bedoel een fles moet ook weer gehaald en gebracht worden en een blikje 1 malig

Met de auto vervuilig

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
leuke vraag

Antwoorden (2)

Die is eenvoudig. Het blikje natuurlijk.

Blik is lichter dan glas. De ongeacht de inhoud, de verpakking zelf zal minder kost qua vervoer.

Voor het ophalen ervan.
De auto voor het blikje rijd altijd (namelijk in het gewone huisvuil).
De auto voor glas rijdt speciaal voor dat glas.

Weet dat beide worden hergebruikt. Een grote magneet filtert namelijk het huisvuil van metalen.

Of het voor je zelf gezonder is, is ook een vraag. Blik moet in het algemeen langer houdbaar zijn. Zitten er daarin dan meer conserveermiddelen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je gaat toch niet expres een fles terugbrengen. Die neem je mee, als je boodschappen gaat doen. En, het klinkt onwaarschijnlijk, maar het is mogelijk om een fles te vervoeren zonder auto ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er bestaan tegenwoordig echt mensen die denken dat juist voor dergelijke dingen als het terugbrengen van een lege fles of het halen van een pakje sigaretten de auto is ontwikkeld!