Een snackbar waar de menukaart iets uitgebreider is en een zitplaats aanwezig is wordt ook wel cafetaria genoemd. Hoewel cafetaria ook gebruikt wordt om de plaats aan te duiden in een kantoor of bedrijf waar medewerkers een drankje of een snack kunnen kopen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

In een snackbar zijn geen stoelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het verschil zit 'm in de bediening. Bij een cafetaria is het zelfbediening, bij een snackbar word je bediend.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lol
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Men neme een dienblad, lope langs de uitgestalde etenswaren en neme wat men nemen wil.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toet zal wel nooit in zulke gelegenheden komen... Onder zijn stand, als koning zijnde ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik citeer Kramers Woordenboek:
ca-fe-ta-ria: zelfbedieningscafé-restaurant
Dus als ik lieg, is dat de schuld van de firma Kramers.
Ik weet niet hoe meneer van Dale hierover denkt (?)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe oud is dat woordenboek Toet? Trouwens mmm dode koningen komen behalve in(geschiedenis) boeken nergens meer!
Een snackbar heeft alleen een toog, een cafetaria heeft tafeltjes waar je bediend kan worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat een snackbar meer bedoeld is om af te halen of even snel voor de snelle hap. Een cafetaria is denk ik meer een veredelde snackbar, huiselijker, met een cafe tintje, bedoeld om iets langer te zitten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een snackbar bestaat uit 8 letters en een cafetaria uit 9 !