Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag een notaris het geld van de overlijdensverzekering voor zijn eigen rekening gebruiken?

Overledene had een bedrijf en overlijdensverzekering ivm minderjarige dochter. Er is benifitiair aanvaard. Echter nu blijven er wel kosten voor begravenis over. zoals steen etc.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
508

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Eén notaris mag geld ten gunste van derden op zijn/haar 'derdenrekening' zetten voor de tijd dat dit geld naar de begunstigde/nabestaande gaat...

Als dit inhoud dat dit geld een x-aantal jaren op de derdenrekening blijft staan. Dan behoord de notaris hier de ontvange rente over te vergoeden. Dit minus de beheerkosten die nooit meer mogen zijn dan 1 uurloon per maand. En ook nooit meer mag bedragen dan de in totaal ontvangen rente over het beheerde bedrag...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik had 'rekening' zelf gelezen als factuur, niet als bankrekening. Maar het is inderdaad niet echt duidelijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik had ook even zitten twijfelen hoor. Maar in de opzet zoals ik het hier heb neer gezet gaat het over de noemer 'bewindvoering', waar de notaris op dat moment de aangewezen executeur testemantair is. En dan is het zoals ik het er neer heb gezet...

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding