Wat kan ik doen tegen mijn angst voor insecten in het buitenland?

En dan bedoel ik grote wespen torren spinnen kevers sprinkhanen en kleine schorpioenen? Hoe kan ik iets minder angstig reageren, zijn daar tips voor?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Thuisblijven?

Antwoorden (2)

Dicht gesloten kleren aan. Broek in je sokken. Pet met klamboetje eroverheen.
Slapen onder een klamboe.

En:
Geen zoete parfum/ deo op.
Zoet eten snel opeten.

Zie je beesthes, let op je ademhaling. Kijk er heel bewust naar. Blijf stil zitten en focus gewoon op dat beestje. Buiten dat jouw onverwachtte bewegingen dat beestje ook onverwachtte dingen laat doen zorgt jouw onrust er ook voor dat je meer adrenaline aan maakt, angstiger wordt, het beestje niey meer goed in de gatrn houdt en dan nóg angstiger wordt. Gewoon rustig naar kijken en blijven ademen. Beestje gaat vanzelf weg. En doet ie dat niet, dan sta jij op en loop je weg...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt! Ik ga er aan denken :)
Bedenk dat de insecten er niet zijn om je kwaad te doen, het is geen complot tegen jou! :) Waarschijnlijk zijn ze zelfs banger voor jou dan andersom.
Reageer dus niet angstig, ze stellen niks voor en doen je (over het algemeen) niks als jij ze met rust laat.