Is er meer tussen hemel en aarde ?Of berusten alle onverklaarbare gebeurtenissen optoeval?

Verstuikte gisteravond mijn enkel en kon niet meer lopen.Ik heb een "olifants"enkel.Deed een schietgebedje dat het over zou gaan,anders kan ik geen kant op(hond uitlaten enz.)
Vanmorgen was ik na 5 min.pijnlijk
lopen , opeens"nieuw".Niets meer aan de hand.Hoe is dit mogelijk?

Weet jij het antwoord?

/2500

Is dit leven alles wat er is of is er meer? Is er meer tussen hemel en aarde? Dit zijn vragen die je niet zomaar even beantwoordt. Eerlijk gezegd kan ik direct zeggen dat ik daar geen sluitend antwoord over kan geven. Wel kunnen we hier iets over zeggen vanuit het christelijke geloof. Christenen geloven zeker dat er meer is tussen hemel en aard. Het ontstaan van het heelal en deze aarde De Bijbel spreekt over dat God deze aarde maakte. In het verhaal van de schepping wordt duidelijk gemaakt dat het heelal er niet toevallig is maar dat God deze heel bewust gewild heeft. Over de wijze waarop God het heelal gemaakt of geschapen heeft valt heel veel te zeggen maar doet nu even niet ter zaken. Een belangrijk uitgangspunt binnen het christendom is dat de aarde bewust door God gemaakt en gewild is. Er is een hemel In de Bijbel wordt geschreven over een hemel. Hiermee wordt niet de wolkenhemel mee bedoelt maar een plaats. In de Bijbel lezen we over de hemel als de woonplaats van God. Een plaats waar het goed is en er geen onrecht en kwaad is. een mooi sitaat dat ook op dit onderwerp slaat, Hij keek naar zijn aquarium, dat verlicht in de donkere achterkamer stond. Het zag er groenig uit. Stel je voor dat het water ineens zo rood werd als bloed… zouden de vissen daar dood aan gaan? 'Alle plagen van Egypte,' fluisterde hij. 'Stuk voor stuk.' Hij hield erg van zijn vissen, maar soms was het nodig offers te brengen. 'Tot zover,' zei vader en sloot de Bijbel. 'Wat zei je Thomas?' 'Ik zei: "Alle plagen van Egypte."' 'Ja,' zei vader tevreden. 'Dit was de eerste. Morgen doen we de tweede.' (Guus Kuijer: Het boek van alle dingen)

“Er is meer tussen hemel en aarde” is een uitspraak die ik in talloze reacties tegenkom en die ik in ontelbare discussies gehoord heb. Voor de persoon die de uitspraak hanteert is de bewering waarschijnlijk volstrekt logisch, maar ik zie zelf toch de nodige problemen. De eerste vraag die in me opkomt bij het horen van deze uitspraak is: meer dan wat? Het antwoord ligt voor de hand maar zorgt voor veel verwarring. Het enige juiste antwoord is natuurlijk: meer dan wat we kunnen waarnemen met onze vijf zintuigen. Met dit antwoord onstaat gelijk een probleem: waarmee kunnen de niet waar te nemen fenomenen dan wel worden waargenomen? Klaarblijkelijk met nog niet algemeen bevestigde zintuigen. Bij gebrek aan goede namen voor die verborgen zintuigen wordt vaak gerefereerd aan drie normale zintuigen - zien, horen, voelen (tast) - met het woord “helder” ervoor: helderzien, helderhoren en heldervoelen. De namen wekken de suggestie dat mensen die paranormale fenomenen niet kunnen waarnemen beperkt zijn in het gebruiken van hun normale zintuigen; ze kunnen immers niet goed genoeg zien, horen of voelen om een “heldere” waarneming te doen. Om die reden ook worden mensen die zeggen wel “helder” te kunnen waarnemen als bijzondere en getalenteerde mensen gezien.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100