De meeste mensen zegen de gevangenis in holland is een hotelzou jij 1 week vrijwillig in de gevangenis willen gaan om het uit te proberen

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De meeste mensen praten vaak politieke poep

Het beste antwoord

Onzin, de gevangenis is geen hotel.
De gevangenis is een plek waar je je hebt te houden aan regels, waar geen vrijheid is, waar je een groot gedeelte van de tijd opgesloten bent.
Verder zijn onze gevangenissen gelukkig meestal keurig in orde in tegenstelling tot de gevangenissen in vele buitenlanden.
Maar daarom zijn het nog geen hotels!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (13)

Niet in de cel. Maar ik zou er als vrijwilliger, o.i.d. best eens rond willen kijken. Want ik vraag me ook wel eens af hoe het nou precies zit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
sorry ik bedoel eg 1 week achter slot en grendel
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dan moet je een keer naar de open dag gaan die elk jaar word gehouden dan is die nieuwsgierigheid bevredigd
Ik ging regelmatig een weekje vrijwillig naar een klooster.
Ook daar was een vast dagritme. Vroeg opstaan, gezamenlijk eten, corvee, luchten, werken, om 10:00 licht uit. Geen radio, geen TV. En slapen in een "cel".
Dus een weekje gevangenis lijkt mij in dat opzicht wel uit te houden.
Ik weet alleen niet of ik me op m'n gemak zou voelen tussen de vaste bewoners van de gevangenis.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
eerlijke vraag, eerlijk antwoord: nee
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je sfeer in een gevangenis hangt af van wat je gedaan. Gevangenis is een hotel klopt zelfs gratis. Alleen er zijn wel harde maatregellen aan vastgebonden. Je kan ook zeggen een soort conferatiekamp. Maar uiteindelijk blijft het een gevangenis. En wat mij betreft wil ik daar niet terecht komen. Ookal het voor vrijwillig zou zijn. NEEJ liever niet. Want we zien op tv al hoe het leven daar is.!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ze me dik betalen zeker wel ;)
14 jaar geleden
Nee, maar ik zou ook niet graag een week in het meest luxueuze hotel willen zitten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee geen behoefte aan.
een gevangenis is geen hotel,ook al zou je daar alles hebben ,maar je mist je vrijheid.
al zit je alleen in een hutje op de hei,dan zit je in principe nog in een beter,hotel als de gevangenis.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik kom regelmatig in de gevangenis en weet dat het zeker geen hotel is en ook niet te vergelijken. je vrijheid is je alles. ookal zit je in het hilton maar de deur is op slot, dan nog wil je naar buiten kunnen lopen.
het ligt eraan op wat voor afdeling je zit hoe lang je uit je cel kan op een dag. soms maar 2 x 1 uur per dag. soms 2 x 4 uur maar dan loop je in hetzelfde kringetje rond. je geliefden zie je als je geluk hebt 1x per week een uurtje en dan gaan ze weer weg. de cel is heel erg klein, je hebt bijna geen bewegingsruimte.
anderen bepalen alles voor je en je hebt je er aan te houden anders volgen er sancties. wat meestal al begint met achter je deur blijven. ookal staat er een tv-tje en heb je elke dag een maaltijd, dan nog is het absoluut niet in de verste verte te vergelijken met een hotel dus.

Toegevoegd na 33 seconden:
en ik ga daar geen week vrijwillig zitten!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik geloof niet dat het een hotel is in de gevangenis. Toch zou ik er best een week vrijwillig gaan zitten, al was het alleen al voor de rust
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hoor ; heerlijk. Mits ik op mijn kamer mag blijven en daar mag roken. Lekker een weekje ongestoord kunnen internetten, breien, lezen, schrijven, zonder gezeur aan je kop, verplichtingen of toch nog moeten zien hoe je aan je (avond)eten komt ; alles kant en klaar voor je geregeld. Volgens mij hoef je zelfs niet eens uitgebreid je kamer schoon te houden. Als ik mag kiezen, ga ik liever een weekje de bak in dan (weer) zeven weken in het ziekenhuis ; dat is een veel en veel ergere 'straf'.
Maar een weekje lijkt me ook wel meteen genoeg hoor ; langer hoeft niet.

In de praktijk echter is het vooral die vrijheidsberoving, dat NIET effe naar de winkel kunnen om iets te halen, niet kunnen gaan en staan waar je wilt, wat maakt dat mensen het toch best als straf erváren. De relatieve luxe garandeert vooral dat mensen een beetje rustig blijven zodat het voor de bewakers ook nog enigszins te doen is. Zelfs een luxe 5-sterren-hotel (en de gevangenis is een vrij basaal pension) is ook niet langer dan een week leuk als je niet over je eigen tijd mag beschikken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, ik zou dan niet kunnen werken in die week en is er ook geen geld om mn gezin te onderhouden. Of er zou een vergoeding tegen over moeten staan. Maar dan zou ik mn kinderen en mn man de hele week niet zien dus dan zou ik het nog niet doen of ze moet wel met een hele flinke vergoeding komen. iemand heeft ooit eens aan mijn zijn gevangenis evaring aan mijn gedeeld die in verschillende gevangenissen heeft gezeten en als je dan al die verhalen hoort is het inderdaad behoorlijk lux helemaal als je het vergelijkt met het buitenland. En ze staan ook zo weer buiten. Ze kunnen beter een verplichte scholing geven dat gevangenen een vak leren waar mensen tekort in zijn (en mogelijk wat leraar/juf worden is natuurlijk geen optie maar bv loodgieter). Dan vallen ze ook niet metteen terug in hun oude gewoonte als ze uit de bak komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In een hotel kun je uitchecken en in de bajes niet. En de gevangenis een hotel? Lekker tussen de verkrachters, criminelen, drugsverslaafden en ga zo maar door. Lekker hotel heb je dan. Nee zoiets moet je echt niet willen, mensen vergissen zich lelijk als ze denken dat het leven in de bajes makkelijk is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou wel een week in de gevangenis willen, om te zien hoe het is. Maar alleen als er geen gevolgen aan vast zitten.
Het lijkt mij erg interessant om te zien om het leven daar is, en ik denk dat je daarna weer beter door hebt hoe fijn het is om je vrijheid te hebben.