Voordelen:
- Vakantiekiekjes erop zetten en iedereen kan ze meteen bekijken en kan meteen reageren
- Je spreekt met mensen die je vaag kent, leert ze beter kennen aan de hand van chatten/krabbelen maar ook aan de hand van foto's en info die men er op zetten
- Uren staren naar foto's van je crush

Deze voordelen zijn één van mijn persoonlijke voordelen

Nadelen:
- Ik doe vaak gemakkelijlk van: Oh, ik krabbel diegene wel even, maar meestal wordt die krabbel later dan bedoeld gelezen. Je kan beter even bellen, daar wordt je ook socialer van, ipv dat je alles maar typt, zonder dat je echt emoties kan tonen (smilies zeggen vaak ook niet zoveel meer)
- Je weet nooit wie nou wat van jou weet
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

het voordeel je kan gauw iemand berijken en je familie zit wat je doet(kan weer een nadeel zijn ) oeps
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voordeel: Ik heb het niet.
Nadeel: iedereen vraagt steeds waarom...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En, hoe reageer je dan? ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Biertje: Bij deze ben je geen vriend meer van mij... ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Dounja: ik kon het niet laten ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
LOL
Voordeel: ik heb mijn nichtje, die ik jaaaaaren uit het oog was verloren weer teruggevonden.
Nadeel: als je eenmaal met Hyves bent begonnen en met anderen krabbelt moet je het blijven bijhouden, en daar heb ik niet altijd zin in
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@gootje08: Waarom MOET dat? Je moet toch niets? Als je geen zin hebt om te schrijven doe je dat lekker niet. Ga gewoon gezellig bij die mensen langs. Heb je veel meer aan dan dat stomme gedoe via zo'n site.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Dounja, sommige mensen met wie ik wel via hyves contact onderhoud zie of spreek ik anders niet meer. Dan heb ik het over ex-collega's e.d. (uit het oog verlorenen). Met 3 schoolgaande kinderen, een baan van 65%, en lid van 2 muziekverenigingen heb ik helaas geen tijd meer om bij iedereen langs te gaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@gootje08: daar heb je nu precies het voordeel van Hyves. En het ligt er dan maar net aan hoe je het gebruikt. Als het krabbel is en klaar, is dat bij een vage kennis vaak voldoende, een vriend verwacht meer. En terecht.
ik heb vele oude vrienden en verloren familieleden teruggevonden via hyves, dat vind ik een voordeel. nadeel... mensen waarvan ik liever niet wil dat ze me vinden kunnen mij ook vinden :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voordelen:
*je komt weer in contact met mensen die je al jaren niet meer hebt gezien.
*het is makkelijker om met mensen in contact te blijven.
*het is persoonlijker/minder formeel dan gewoon een e-mail sturen want je krijgt meteen de persoonlijke pagina van diegene inplaats van een e-mail scherm
*het is grappig

Nadelen:
*je weet niet wat andere van je lezen(misschien wel met goldmember)
*ik vindt de opties te beperkt, en sommige dingen zijn onlogisch neergezet
*bellen is vaak makkelijker dan krabbellen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het voordeel van Hyves vind ik o.a. dat je mensen makkelijk kunt opzoeken waar je ergens graag contact mee wilt houden. Als Hyves "vriend" zie je met simpelweg een paar klikken van je muis waar de ander zich mee bezig houd. Op deze manier blijf je op een oppervlakkige manier op de hoogte van iemands leven. Je hoeft hier weinig voor te doen.

Een nadeel vind ik persoonlijk -afhankelijk van de informatie die je op je pagina hebt staan- dat Hyves daartegen zo'n kijkdoos in je leven is. Zelf vind ik het helemaal niet prettig als iemand die oppervlakkig geïnteresseerd is kan zien wat ik allemaal uitspook. Het is ook de reden waarom ik de krabbelfunctie heb uitgeschakeld en Hyves niet gebruik als online fotoalbum. Ook was ik het op een gegeven moment een beetje beu om al die krabbeltjes te beantwoorden van mensen die je hoogwaarschijnlijk toch nooit gaat zien omdat er bijvoorbeeld te weinig raakvlakken voor aanwezig zijn. Al dat geleuter op de computer. Ben er een beetje klaar mee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"dat Hyves daartegen zo’n kijkdoos in je leven is." Je kunt je profiel afschermen, zodat alleen je vrienden eea kunnen zien. Moet je natuurlijk niet iedereen zomaar tot vriend kwalificeren.
Na lang zeuren van mensen uit je omgeving (HEB je dat niet????? ongeloof en stijl achterover vallen) ga je dan maar in vredesnaam bij Hyves.....

Tja, daar zit je dan. De eerste paar weken kijk je er nog eens naar...krabbelt een briefje naar een vriendin die je net zo goed ff zou kunnen bellen (wat je dus normaal altijd doet).
Daarna vergeet je die hele Hyves.

Om er na een jaar opeens weer eens aan te denken; je gaat nog eens kijken en vindt uitnodigingen van wildvreemde mensen waar je niks mee hebt (wat MOT ik ermee?!) en berichtjes van vage figuren die je ooit eens hebt ontmoet....

Voor veel mensen is Hyves vast een onontbeerlijke vorm van communicatie. Ikzelf zie er de meerwaarde echt niet van in. Call me oldfashion...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het voordeel van hyves vind ik dat ik oude basisschoolklasgenoten, die ik eigenlijk volledig uit het oog verloren was, weer tegenkom.
Ook vind ik het gemakkelijk om even snel iets aan iemand te laten weten, of om iets af te spreken.
De drempel van het schrijven van een krabbel is lager dan het sturen van een email. Soms lijkt een email 'lang' te moeten duren, terwijl een krabbel eerder kort en krachtig is.

Het nadeel van hyves vind ik dat alles en iedereen je in de gaten kan houden. Heel Nederland kan zien wie je bent, en hoe oud je bent als je niet uit kijkt.
Pasgeleden werd er iets rondgestuurd over de veiligheid van je gegevens en dat je ermee moet oppassen. Een filmpje waarin je zelf helemaal werd uitgepluisd door een stel onbekenden. Dan realiseer je je wat ze over je te weten kunnen komen.
Gelukkig heb je tegenwoordig methodes om maar een beperkt aantal mensen te laten kijken naar jouw gegevens (je 'vrienden').

Speciale members trouwens (die betalen) hebben ook het voorrecht om te zien dat je op hun site geweest bent. Iets dat ik zelf een groot nadeel vindt, want soms wil je gewoon niet dat mensen weten dat je weleens op hun hyves kijkt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je exen naspeuren, en kijken of ze lelijker zijn geworden... lol. (andermans foto`s bekijken), zo maar ff een berichtje sturen (heb al die 06-nummers niet in mijn gsm), makkelijk zien wie er jarig is en hoe oud die is geworden, het kost je niks als je een bericht stuurt zoals bij een sms, je kunt uit het oog geraakte mensen weer opspeuren, enz enz. het is een toevoeging voor mij langs mijn telefoon, en mailbox.

ik begrijp nu juist niet wat mensen aan twitter vinden, omdat je daar aleen maar ziet wat iemand aan het doen is.