heeft mij buurvrouw/man het recht om mijn bal lek te prikken als het voor de 2de keer in hun tuin valt

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig
3.1K

Antwoorden (4)

Nee, dat recht hebben ze niet. Maar het is in Nederland wel zo fatsoenlijk om je buren met respect te benaderen. Het is begrijpelijk dat zij last hebben van jouw bal, dus jij kunt beter ergens anders met de bal gaan spelen. Maar zij hadden hem beter even terug kunnen gooien. Of bij jullie aanbellen en 'm teruggeven met het verzoek om ergens anders te gaan balspelen. Zo hou je het voor elkaar leefbaar!
Amadea
12 jaar geleden
Eerlijk gezegd als het hele tijd zo is zou ik het misschien ook doen. Het is wel irritant maar na de 2e keer is je buurman wel boos genoeg :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee hoor dat recht hebben ze zeer zeker niet. Je mag anders man spullen geen schade geven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Officieel: de bal is jouw eigendom en hij is niet van de buurman. Hij mag hem daarom niet zomaar vernielen. Als de buurman "gewoon" op een zaterdag een bal in zijn tuin vindt, en hij kan niet weten van wie die bal is, mag hij de bal (uieindelijk) houden.

JIJ mag niet zomaar op het terrein van de buurman komen, om je bal uit zijn tuin te halen. Dus als jouw bal weer in de tuin van de buurman ligt, MOET je hem vriendelijk vragen of je op zijn terrein mag komen om jouw bal uit zijn tuin te halen. Hij mag zeggen dat dat NIET mag en hij mag zelfs de bal een tijdje in bewaring houden.

Kortom: om nu ruzie te voorkomen, kun je misschien beter ergens anders gaan voetballen.