Welke maatregelen zijn genomen in Egypte tegen de haaien?

Is de kans groot dat we er een tegenkomen? (Sharm El sheikh)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bang voor haaien?
Ik ben zelf 2x in Sharm el Sheikh geweest (ben 16 jaar) en heb daar ook in zee gezwommen. Dicht bij de kust was geen haai te zien, alleen mooi en veel koraal en in de verte enkele kwallen. Ben ook wezen snorkelen midden op zee (met een tour, het water is heel helder dus je kan nogsteeds veel zien), en daar was ook absoluut geen haai te zien. Wel eeerg veel kwallen midden op zee!

Antwoorden (2)

"Egypte riep de hulp van Amerikaanse haai-experts in om een eind te maken aan de aanvallen.

Veel stukken strand zijn afgesloten met onder meer touwen en netten om de zwem- en snorkelgebieden bij populaire badplaatsen als Sharm el-Sheikh te beveiligen tegen haaien.

Ook is het voederen van haaien voortaan verboden. Er staat een geldstraf op van bijna 7000 euro. De aanvallen werden vermoedelijk veroorzaakt doordat haaien werden gevoederd door mensen die de vissen wilden zien."

http://nos.nl/artikel/208279-kust-egypte-beveiligd-tegen-haaien.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hoe hoger de temperatuur van het zeewater hoe minder groot is de kans. heb ik me laten vertellen door de duikinstructeur in sharm el sheikh

bij 25 graden is de kans klein, maar als het 17, 18 graden is , is de kans veel groter.