Kan het kwaad een kikker, 2 water salamanders, zo'n 10 jonge pasgeboren watersalamanders &10 pasgeboren goudvissen samen te hebben in me vijvertje?

Ik heb een kleine &een grote vijver.. 3 maanden terug zag ik watersalamanders in mijn grote vijver, steeds bij dezelfde drijfplanten zitten.. Ik had het idee dat mijn salamandertjes daar hun eitjes in hadden gelegd.. Ik heb daarom die drijfplanten in het kleine vijvertje gelegd, waar mijn watersalamanders horen.. Nu, 3 maanden later.. Heb ik kleine visjes &kleine salamandertjes in mijn kleine vijver.. Nu zal het dus zo zijn geweest dat mijn watersalamanders aan die drijfplanten zaten, omdat daar dus visseneitjes inzaten.
Het gevolg is nu dus, dat ik allemaal kleine visjes in mijn kleine vijvertje heb, bij mijn salamanders..
Ook zijn ze te snel om ze te vangen en terug te zetten naar de kleine vijver..
Tot slot, zag ik vandaag ook nog eens een kikker in mijn vijvertje zitten..

Nu is mijn vraag dus of het kwaad kan dat er een kikker, 3 volwassen watersalamanders, een stuk of 15 baby watersalamanders, en een stuk of 10 visjes in mijn kleine vijvertje zitten?
Eten ze elkaar niet op of iets dergelijks?

Ik hoop snel antwoord te krijgen..

Groetjes, Dymphy.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig
4.3K

Het beste antwoord

Hier en daar zal heus wel wat opgegeten worden, dit is de natuur. Het schijnt dat van de kikkers het maar 1% redt en denk dat salamanders niet veel anders zijn. Qua natuur is het alleen maar goed omdat je anders niet kunt lopen zonder kikkers of salamanders dood te trappen.

Vissen houden ook erg van kleine kikkervisjes en salamanders. Ook libellen eten ze op.

Wil je er zeker van zijn dat ze overleven dan zou ik ze inderdaad proberen te vangen en in een andere vijver/bak zetten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tsja, heb probleem is dat ik die pasgeboren visjes niet kan vangen omdat ze te snel zijn (dus daar moet ik mee wachten tot ze groot genoeg zijn en ze makkelijk kan vangen en over kan plaatsen)
Ze eten overigens de pasgeboren watersalamanders niet op, ze gaan goed samen! Mijn grootste angst is dat die kikker mijn pasgeboren watersalamandertjes zal opeten, wat ik nogal zonde vind.. Maar inderdaad zo is de natuur...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
DANKJE!

Andere antwoorden (1)

Ligt eraan welke je nog wilt laten leven. Mooie naam, dymphy