Mijn dochter 8 jaar heeft twee keer ernstige letsels gehad in de school? School doet niks aan, wat moet ik doen? Is school in deze geval aanspraklijk?

Mijn dochter 8 jaar heeft eerde een hersenschudding gehad in de school door een klaasgenoten, een week geleden tijdens school tijd heeft ze twee vingers gebroken. wij hebben met de juf en de directie gepraten, maar het levert weinig op. Nu zijn we overweeg een juridische actie nemen, is dat mogelijk?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Absoluut! Dit gaat niet over simpele schaafwondjes..
Er mankeert iets aan het toezicht op die school.

Begin met schriftelijk de school nogmaals te melden wat er gebeurd is. Alles op papier/mail. Ook van het gesprek dat niets opleverde.

Kinderen zijn verzekerd door school tot een half uur voor en een half uur na schooltijd, als het goed is. Vraag even na. Ook daar kun je een beroep op doen.

En dan kun je school verantwoordelijk stellen voor het gebeurde. Ernstige verwondingen. Vraag een schriftelijke reactie hoe de twee keer bij je dochter kon gebeuren. Je hebt namelijk alles op schrift nodig als bewijs, als je er een zaak van maakt. Bewaar ook alle mailtjes die al over en weer verstuurd zijn. Plus aantekeningen van gesprekken. Plus doktersverklaringen. Leg een dossier aan.

Er kan altijd wat gebeuren op school, maar dat hoef je niet klakkeloos te accepteren.Je vertrouwt je kind aan school toe en school heeft te zorgen voor een veilig omgeving en voldoende toezicht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

ja , dat kan zeker

Het kan weleens voorkomen dat je kind thuiskomt met een blauwe plek of een schaafwond , te druk gespeeld

Maar dit gaat toch wel ver en de leraren letten dan niet goed op wat er gebeurt , jij hebt geprobeerd een gesprek te krijgen maar je kreeg eigenlijk nul op je rekwest , dus je kan zeker stappen ondernemen , bel is met de rechtswinkell daar kan je gratis advies krijgen wat het beste is om te doen en hoe
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat erg. De vraag is wel hoe het gebeurd is. Zijn er speeltoestellen die gevaarlijk zijn, bijvoorbeeld zonder rubberen tegels eronder? Zijn er andere kinderen, of is er geweld bij betrokken? Is uw kind van nature een wildebras of juist niet? Onderwijzers moeten opletten, maar het is gewoon onmogelijk om 25 of meer kinderen, allemaal tegelijkertijd, voortdurend in de gaten te houden. U kunt ook kijken of de school zich aan de regels heeft gehouden. Komen er opvallend meer ongevallen op die school voor? Hoe is het gebeurd?

Toegevoegd na 1 minuut:
Als het door andere kinderen komt (pesten) dan moet u zeker actie ondernemen.