Hoe oud is porno?

Tegenwoordig is porno overal en we vinden dat niet erg. Het is vooral een mannenaangelegenheid. Toch kan ik me niet voorstellen dat mannen in andere tijden minder seksbelust waren dan nu. En hoewel dit zich misschien uitte in vormen die we nu niet meer, andere vormen, zoals prostitutie, bestaan nog steeds. Maar hoe oud is porno al?

Laten we porno breed definieren als erotiserend beeldmateriaal. Naaktschilderijen tellen ook.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig
3.4K

Antwoorden (8)

Heel oud, waarschijnlijk sinds de geboorte van de TV.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
volgens mij zijn er in grotten ook wel tekeningen gevonden van seksuele handelingen. Een mooi tijdje terug dus
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
prehistorie
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Sinds er beeldmateriaal bestaat. Denk maar aan grotschilderingen uit de prehistorie: vrouwen met uitvergrote vrouwelijke kenmerken. (borsten, buik en kont)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het stamt al uit de tijd van de egyptenaren
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Sinds de mensheid bestaat anders zijn er geen mensen dunkt me?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Porno?
De muurschilderingen in Pompei waren zeer zeker van pornografische inspiratie met als definitie : beelden of daden die aansporen tot sexuele handelingen. Dus porno is even oud als het oudste beroep ter wereld. Dus vanaf de " oertijden"
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Voor het jaar 0 bestonden er al prostituees.