Een profielwerkstuk over maatschappijleer is heel goed te doen. Het kan over vanalles gaan: globalisering, stereotype man/vrouw, het gerechtshof, wat is nieuws en wie bepaalt het, het kabinet etc. etc.
Of het ook mag hangt af van je school. Dus zou je even bij je coordinator of maatschappijleraar moeten vragen.
Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een profielwerkstuk gaat altijd over 2 vakken:

Eén hoofdvak dat in je profiel moet zitten en het andere vak mag elk vak zijn, dus ook maatschappijleer.

Dus het mag in ieder geval. Je zou ook nog op school kunnen vragen of je maatschappijleer als hoofdvak mag nemen.