kunnen sluierstaartvissen in een bak samen met andere vissen, welke vissen zijn ideaal?

ik heb nu uiteindelijk wel 2 sluierstaart vissen gekocht. de een zwemt lekker rond en de andere vis zwemt er een beetje bang achteraan en blijft vooral bij de bodem. ik wil misschien nog 1 andere soort vis erbij, welke soort zou dan het best zijn?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig
5.5K

Het beste antwoord

Hoi,

Zijn die sluierstaarten goudvissen??(geen verwarming nodig!!) Hoe lang stond je bak al of heb je'm ingericht : vissen erin??
Heb je'n filtertje en/of pomp ?
Als je er nog soort bij wil moet je ook iets langzaamzwemmends erbij kopen !
Anders verhongeren je sluierstaarten : word alles opgegeten voor ze erbij zijn !
Hoe was je van plan onderhoud te plegen en staan er plantjes in je bakje??
Wat geef je ze en hoeveel X perdag te eten??
Je hebt altijd dominantere vissen , soms zelfs alpha-mannetjes gedrag-niet zozeer bij goudvissen-maar die zijn wel zeer intelligent en kun je dingen leren !
Familie van de (goud) karper !
Groet Simon

Toegevoegd na 1 uur:
Dacht ik al,goudvissen zijn enorme bakoverhoophalers !
Dus 1x per week 1/3 tot de helft watervernieuwen met ong.dezelfde temperatuur (nooit alles verversen ivm.bacteriecultuur) is goed : groeien ze snel !
Ze eten bijna alles,ik heb ook goudvissen en geef ze (al mijn vissen) door het gewone voer heen gemengd havermout/tarwe/7granen vlokken en wat gistpoeder van de bio foodshop erg goed voor hun huid en op die vlokken groeien ze enorm !
Af en toe 3/4 p.wk stukje komkommer,courgette en wil je planten zo min mogelijk laten afknabbelen door je goudjes geef dan zeer geregeld (stukje)deelblokje diepvries spinazie ! Af en toe levend voer of mieren,vliegen,stukjes regenworm enz. dan zijn ze in topconditie !
Filterpomp oid. is wel aan te raden,ook'n luchtpompje voor noodgevallen is altijd handig !
Beste kan je voor goudjes niet te fijn grind hebben want ze nemen vaak happen grond en spugen die vv.weer uit en dat vaak de hele dag door !
Als je steeds tikt tege je bakje aan dan worden ze snel mak en kan je ze vaak aanraken,optillen en komen ze gelijk naar je toe !
Al het water verwisselen of water met andere temperatuur toevoegen maakt ze ziek en dan vatbaar voor ziekten zoals "witte of peper stip'dat geld voor alle (tropische vissen !
Als ze helemaal op hun gemak zijn en dan zou ik er nog een paar bijkopen dan heb je zo'n nestje want ze leggen hun eieren overal en heel veel zodat er altijd wel 'n aantal het overleven !

Succes!

groet Rein