Wat is dit voor iets?

Er is recent ingebroken bij ons en dit vonden wij in ons huis. Wat is dit voor iets en waar kan het voor gebruikt worden? Het balletje is ongeveer 2.5 cm doorsnee en het touwtje is ongeveer 25 cm lang.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (2)

Als ik het goed bekijk kan het dan zijn dat het losse dunne eind ook in dat bolletje kan/past? Het lijkt me een soort ketting die losgeschoten is. Da's pech voor de dief. Tenminste als je het bij opsporing verzocht voor tv laat zien, vast wel iemand die dit herkent. Maar ja, voor een inbraak doen ze dat meestal niet he?
Ik hoop dat je weer wat van de schrik bekomen bent want zoiets is wel aangrijpend; inbraak in je eigen huis.
Sterkte.

Toegevoegd na 4 minuten:
Misschien zit er iets in dat bolletje, het heeft een soort knoflookbolletjesvorm. Het doet me haast denken aan een
zogenaamde beschermingsamulet of zo, maar dat zal wel door de vorm komen. Het wilde in ieder geval niet meewerken blijkbaar, wat het dan ook is ;-)
12 jaar geleden
Kristal
12 jaar geleden
Ja, ik zat meer aan zo'n kettinkje om je nek te denken, maar volgens mij heeft SuzyQ een veel beter antwoord :-)
Zit er toevallig wat zwart poeder aan?

Het lijkt me een blaasbalgje met spuitje voor moeilijk bereikbare plekken. Daarmee kan grafietpoeder in een slot gespoten worden om het vervolgens met een lockpick gemakkelijker open te krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hmm echt iets voor een dief dus xD
niet zo slim dat hij/zij het heeft laten liggen dat is goed bewijs voor de politie
Kristal
12 jaar geleden
Ha! ik wist niet eens dat dat bestond!
Klinkt heel wat waarschijnlijk dan een ketting in ieder geval :-)