Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

is het in praktijk mogenlijk om van vmbo-theoretisch naar havo naar vwo te gaan?

Ik zit nu in het 3e van het vmbo en volgendjaar naar de 4e en dan daarna wou ik dat traject volgen maar is het wel haalbaar

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig
609

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Bedoel je of het überhaupt kan of specifiek of het qua niveau haalbaar voor jou is?
Het traject kan van VMBO-t naar HAVO. In de meeste gevallen doe je dan nog twee jaar de HAVO.
Of je het aankunt qua niveau zul je zelf, wellicht met behulp van je mentor, moeten inschatten. Heb je weinig moeite met de stof, wat is je leerstijl, hoe zijn je resultaten etc.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je kan natuurlijk na het vmbo 4 en 5 havo gaan doen en na de havo naar 5 en 6 vwo gaan, duurt wel lang, maar als je ervoor wilt werken en als je 'slim' genoeg bent, kan het wel
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is mogelijk maar het is dan wel de norm dat je met je vmbo-t diploma een gemiddelde 7 moet staan met je cijfers wil je bij de havo toegelaten worden.
Het is wel zo dat je dan in 4 havo begint en daar dan 2 jaar over doet en vervolgens vwo erna duurt ook nog 2 jaar.
Misschien moet je ook denken aan wat je hierna wil gaan doen? Wil je nog naar het hbo of naar de universiteit? Zo kan je bijvoorbeeld ook vanaf je 21e jaar een test afleggen voor het hbo of voor de universiteit om toegelaten te worden ookal heb je dan alleen een vmbo t diploma. Ik zou een beetje kijken wat je hierna wil gaan doen en daar je keuze op afstemmen. Succes! :)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding