is een slik een zandbank?

aardrijkskunde toets...
is een slik een zandbank?
ik hoef alleen maar ja of nee geen extra uitleg of info.!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (2)

Goed zo?

Een slik is een droogvallende plaat in een getijdenwater. Slikken vallen droog bij eb en lopen onder water bij vloed. Slikken komen met name voor in de Zeeuwse en Zuid-Hollandse delta en in de Waddenzee.

In deze zin heeft slik vrijwel dezelfde betekenis als wad. Met slik kan ook de modderige (niet de zandige) grond bedoeld worden die vaak op de droogvallende platen te vinden is. In die zin is het dus een grondsoort.
Bronnen: