Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoeveel toetsen heeft een toetsenbord?

Hoeveel toetsen heeft een normaal Europees toetsenbord?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
8.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (10)

Pffft... dat was ff tellen... die van mij 104
Maar dat wil niets zeggen, je hebt zoveel soorten en maten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja volgens mij ook 104 toetsen......
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die van mij ziet er redelijk normaal Europees uit en heeft er 101.

Toegevoegd na 22 minuten:
Oke... even een hertelling gedaan. Ik was prtscr, scoll lock en pause vergeten. toch 104 dus. :)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat was ff tellen...

Ik kom op mijn laptop niet verder dan 90 toetsen...

Toegevoegd na 1 minuut:
Dit is dus inclusief de aan/uit, wif-i en de 2 muis-toetsen van mijn touchpad...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kom op 119, maar heb allesbehalve een normaal toetsenbord: extra toetsen voor mediafuncties. Bovendien is het een Hello Kitty toetsenbord, en alleen om die reden al geen normaal toetsenbord.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hello Kitty? WTF?! ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hello Kitty ; cooooool !!
mijne heeft 113 toetsen
en een europees toetsenbord heeft over het algemeen 105 toetsen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn laptop heeft er maar 85, inclusief de F-toetsen. Maar daarentegen heb ik dan wel weer een Fn-toets die veel toetsen een extra functie geeft, en kan ik numlock een paar letters als numerieke pad gebruiken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Standaard westerse toetsenborden hebben tegenwoordig meestal 104 of 105 toetsen, maar er zijn er nog steeds in omloop met 101 toetsen. De variatie zit 'm meestal in de Windows-specifieke toetsen (bij wat oudere toetsenborden zaten die er nog niet op), en power en sleep worden nog wel eens als toets toegevoegd.
Daarnaast kunnen er natuurlijk ook nog allerlei multimedia-knoppen bij zitten, voor volume, vooruit/achteruit, play/pause, favorieten etc. Maar die hebben vaak een andere vorm; het zijn echt 'knoppen' en geen 'toetsen'. Ze worden dan ook niet meegeteld als men het over een '105-key international keyboard' heeft.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
die van mij 125 maar wat noem jij een normaal toetsenbord ,er zijn zoveel merken en modellen,en kun je ze zelf bij jou toetsenbord niet tellen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn toetsenbord heet er ook 104
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding