Waarom zeggen mensen "om zaterdag" als ze "op zaterdag" bedoelen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nooit van gehoord. Hier doen we dat niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan je een voorbeeld geven? Moet jij OM zaterdag voetballen ????
Wat eten we OM zaterdag ???
Ik slaap OM zaterdag altijd uit ??? Dit komt mij echt niet bekend voor.

Het beste antwoord

Omdat ze te lui zijn om goed NL te spreken. Om ligt lekkerder in de mond.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij mij ligt op zaterdag lekkerder in de mond!
Rutge
12 jaar geleden
Dan ben jij een uitzondering.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij mij ook, nog nooit van gehoord ook. Rare mensen.

Andere antwoorden (1)

Kan zijn dat dat regionaal is? Hier hoor ik het niet. Gewoon OP zaterdag.