Kun je een jongere agapornis van 8 weken bij één oudere plaatsen van ongeveer 8 a 9 maanden?

ik vraag dit omdat ik een leuk koppeltje heb maar denk toch dat het mannetjes zijn, ze zijn erg tam maar kunnen wel lekker bek vechten zeg maar..en zou graag een gele dr bij willen hebben...wat is wijs een vrouwtje? of juist een mannetje omdat anders het vrouwtje uit mekaar wordt getrokken?!?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig
2.2K

Antwoorden (1)

Het is vooral raadzaam om ze niet direct in dezelfde kooi te zetten.
Ik had destijds een vrouwtje en wilde er gezellig ééntje bij zetten.
Wat ik me echter niet gerealiseerd had was dat mijn agapornis de nieuwe als indringer in haar territorium zag. Ze duldde gewoon echt geen soortegenoot.

Om ze te laten wennen kun je ze het beste eerst een tijdje in kooien naast elkaar zetten, zodat ze elkaar kunnen zien, horen en ruiken.
En dan nog is het afwachten of het goed gaat. Mijn Sjaak bleef de nieuweling aanvallen, dus ik heb de nieuwe weer weg gebracht.

Daarnaast is het trouwens bij vogels, vooral als ze jong zijn, erg moeilijk te zien of het mannetjes of vrouwjtes zijn, vandaar dat mijn beestje de naam Sjaak gekregen had, het was voor 99% zeker een mannetje werd me verteld, tot ze eieren begon te leggen...

Heel veel succes en ik hoop dat het bij jou beter gaat dan bij mij, want officieel zijn het love-birds en horen ze bij elkaar.