Hoe kan ik snel in slaap komen?

Ik probeer altijd zo vroeg mogelijk naar bed te gaan, maar het lukt me gewoon nooit om in slaap te komen en dan ga ik andere dingen doen. Zoals nu haha. Want als ik probeer te slapen blijf ik maar denken en kom ik gewoon niet in slaap.. Iemand oplossingen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (6)

Voor het slapen een lange wandeling maken:
tijdens het wandelen kan je nadenken en lekker zuurstof inademen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een stom boek lezen, vind ik altijd erg slaapverwekkend
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Iig alle pc's telefoons ipods etc niet naast je bed leggen.
En dan een ritueel van het slapen maken, bv
Een half uurtje lezen dan licht uit en rustig in en uit ademen, dan op je rechter zij draaien, en aan iets fijns denken en dan op je linker zij, en dan zak je rustig weg.
Kijk maar eens wat werkt voor jou.

( of een lekker orgasme werkt ook ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat laatste haha.. was nogal onverwacht... Geile teddy beer xD
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha ik slaap ook altijd heerlijk na een orgasme!;)
Een uur voordat je gaat slapen licht uit doen en de verlichting en het geluid van je tv lager zetten. Dan gaat het vanzelf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En dat liefst elke dag. En op dezelfde tijd.
In "snel in slaap komen" klinkt ook iets onrustigs door. En als je met die instelling je bed in gaat, lukt het inderdaad niet. De andere antwoorden spreken me aan; probeer een uurtje voordat je naar bed gaat, de activiteiten in de sluimerstand te zetten, dus niet meer internet, tv, gamen, etc. Rustig een boekje lezen in gedimd licht. En ga ook uit bed als je te lang wakker ligt, voorkom dat het bed een frustratieplek wordt 'omdat ik toch niet kan slapen".
Misschien ga je te vroeg naar bed, waardoor je niet in slaap kan komen. Of heeft het lichaam nog te veel energie. Misschien meer lichaamsbeweging?

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inslapen moet je niet als een prestatie zien. Geef je over aan de slaap.
Zorg dat het donker is. Zorg dat je het laatste half uur een beetje gelanterfant hebt. Doe elke avond hetzelfde ritueel: deuren op slot, tanden poetsen, uitkleden enz. Je lichaam weet dan dat het gaat slapen.
En inderdaad, na een heerlijk wipje slapen de meeste mensen heel goed.
En anders kun je ook ontspanningsoefeningen doen in bed. Dat vergt enige discipline, maar werkt erg goed. Je kunt dat ook leren op yoga.

Inslaapproblemen zijn trouwens wel een kenmerk van ADHD.

Toegevoegd na 1 minuut:
Oh ja, als het inslapen niet lukt, ga dan niet jezelf belonen. Door bijvoorbeeld naar de koelkast te lopen, of achter de computer te zitten. Je mag uitsluitend saaie dingen doen. Beter is het gewoon in bed te blijven liggen en je lichaam te laten uitrusten.