waar worden wierook en wierook cones van gemaakt en hoe komt het dat het zo langzaam oplost

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Wierookstokjes zijn dunne gespleten bamboestokjes met daar omheen een mengsel van houtskool en de gemalen bast van een exotische boom die als kleefstof dienst doet en voor de geur nog houtpoeders, etherische en parfum oliën en balsems.

Na toevoeging van water vormt dit mengsel door de kleefstoffen, een soort deeg of pasta. Dit deeg wordt met de hand om het bamboe stokje gerold, waarna de stokjes in de schaduw gedroogd worden.

Door de hars (de kleefstof) brandt het niet snel op.
Kijk hier verder:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Deze worden gemaakt van fijn gemalen kruiden zouten en een hars om het in vorm te houden.
Je hebt overigens ook losse wierook die je boven een kaarsje last branden of smeulend wol achtig spul.