Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarop wordt een horoscoop vaak gebaseerd?

Baseren ze dat op basis van 'de sterren', uit testen, verzonnen door een schrijver etc. Hoe kan het dan dat je wel dingen herkent in jezelf? (ik heb het nu niet over achteraf sites maar echt over horoscopen in grote bladen enzo)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig
1.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op basis van onzin.
Hoe kan de stand van de ster bepalen hoe een hele bevolkingsgroep die in een bepaalde mand jarig bepalen wie, hoe en wat jij bent. Je bent toch je zelf! En niet het zelfde als iemand die gelijk jou jarig is.
Kimath
12 jaar geleden
ook wel knap dat iedereen met die horoscoop op een dag hetzelfde meemaakt!

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Horoscopen worden gemaakt met behulp van een hele dikke duim! En alles zo vaag houden dat er altijd wel wat van klopt. Lees alle andere horoscopen maar en je herkent er ook dingen in.
(Lees meer...)
12 jaar geleden
een 'echte' horoscoop (dus niet zo'n horoscoop uit een tijdschrift) hangt af van een heleboel dingen.
De standen van alle planeten, sterren en sterrenbeelden, de tijd waarop je geboren bent (een paar minuten verschil verandert alles). En een deel van de horoscoop is ook het gevoel van degene die het maakt.
Ik heb hier nog een horoscoop liggen die een oom van mij heeft uitgezocht toen ik geboren werd, deze is een stuk of 10 pagina's (waarin alles ook redelijk uitgelegd staat).
Ook voorspelt een 'echte' horoscoop je toekomst niet, maar laat zien hoe je later wordt.
Een horoscoop uit een tijdschrift is voor het grootste deel verzonnen en bestaat uit dingen die op (bijna) iedereen van toepassing zijn.

ik zet 'echte' tussen aanhalingstekens, omdat het niet zeker is of deze horoscopen wel echt kloppen. Deze horoscopen zijn echter wel op een manier gemaakt die ze er al sinds de oudheid voor gebruiken
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"Vandaag zul je geprikkeld zijn, maar ook iets moois meemaken. Let op je geld en neem geen overhaaste beslissingen. Vandaag kan het begin zijn van een verandering die over een tijd duidelijker wordt."

Ik verzin dit nu ter plekke. En ik durf te wedden dat veel mensen hier 'iets' in herkennen. Gewoon omdat de tekst heel algemeen is en iedereen die zo kan uitleggen dat ie klopt voor je.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kimath
12 jaar geleden
wow het klopt precies! Ongelooflijk!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoera, ik ga een nieuwe carrière beginnen :-)

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding