Hoe groot mag een mes zijn?

Hoe groot mag een zakmes dat je bij je draagt maximaal zijn? Is dat in relatie tot de drager ervan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig
6.5K

Antwoorden (3)

Het mag niet groter zijn dan je middelvinger.

Toegevoegd na 30 minuten:
enkele voorgeschreven maten en mag zeker geen twee snijkanten hebben. Een zakmes
valt buiten de categorie wapens als het niet groter is dan 28 centimeter in
opengevouwen toestand en maar één snijkant heeft. (dus een middelvinger van een volwassene is ook ogeveer 14 cm) Andere messen zoals stiletto's
zijn dus hoe dan ook verboden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ahhhaahha goeie;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha.! Zeker de bron staat er ook bij...
Een zakmesje mag. Maar beter van niet. Wat je niet bij je hebt kun je ook niet gebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een zakmes mag wettelijk een lemmet met een snijkant hebben met een maximale lengte van 9 centimeter. Alles daarboven is illegaal en dus strafbaar.