30 januari was ik jarig en toen werd ik ongesteld en nu is mei en ik ben het nog steeds niet! Hoe kan dat??

Als jullie iets weten dan hoor ik het graag

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (6)

als het je eerste keer was in januari, dan hoef je je nog geen zorgen te maken, in het begin kan je om de zoveel maanden zijn, op den duur komt het steeds regelmatiger, en dan kan het zijn dat je precies om de 28 dagen of hoe dan je cyclus is , ongesteld word
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe het kan is op afstand moeilijk te bepalen. Je kunt t best even langs de huisarts voor advies. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wie weet ben je wel zwanger ...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee joh! Ik ben 13!
Als je gezond bent, is zwanger zijn de meest waarschijnlijke verklaring. Indien je lichamelijk verder ok bent, adviseer ik om bij de apotheek even een test te halen. Als het je tegenstaat om er zomaar in de zaak over te beginnen, kan je haar/hem altijd vragen om even onder vier ogen te praten. Je kan ook altijd een arts in vertrouwen nemen, zelfs zonder dat iemand anders daarvan weet. Als je nog erg jong bent en niet weet hoe er thuis over te beginnen, kan je altijd de vertrouwenspersoon op school of zo aanspreken. Die zal je zeker verder helpen. Een tweede, maar minder waarschijnlijke mogelijkheid, is dat je (zwaar) ondervoed bent. Je lichaam heeft dan te weinig voedingsstoffen om de cyclus te onderhouden, omdat andere meer levensnoodzakelijke dingen voorrang krijgen. De misselijkheid zou er dan op wijzen dat je vertering zo uit zijn doen is, dat ze enkel nog heel makkelijk verteerbaar voedsel aankan. Dus als je voor je lengte een extreem laag gewicht hebt, zou dat ook een mogelijkheid zijn. Er zijn meerdere mogelijke oorzaken, maar het is dan echt wel tijd om medische hulp te zoeken. Ook in dit geval kunnen de hiervoor aangehaalde personen je in alle vertrouwen verder helpen. Dus, als je meent dat je helemaal ok bent en zwangerschap uitgesloten is, dan loopt je hormonaal systeem niet zoals het hoort. Ook daar kunnen heel wat oorzaken voor zijn. Je laat je dan best doorverwijzen naar een gynaecoloog.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hou oud ben je, hoe lang ben je al ongesteld? In de eerste paar jaar gaat het nogal onregelmatig en kan er een paar maanden tussen zitten. Als je je erg zorgen maakt kun je naar de huisarts gaan.

Ik weet niet of je onbeschermde seks hebt gehad, maar dan kun je mogelijk zwanger zijn. Nogmaals, huisarts is op dit moment de beste persoon die je kan vertellen wat er aan de hand is.
12 jaar geleden
Je bent 13? En 30 januari was de eerste keer dat je ongesteld werd?

Niets om je zorgen om te maken, dit is heel normaal. De eerste keren kan er soms ineens zomaar een half jaar of zelfs een jaar tussen zitten voordat je weer ongesteld wordt.