Welk Knaagdier is dit ??

Ik liep vandaag in de stad langs een dierenwinkel en daar zag ik deze beestjes.. Ze zijn groter als een Gerbil en kleiner dan een rat en hebben een beetje de staart van een eekhoorn (in het klein dan..)

Hierbij een foto. Sorry voor de slechte kwaliteit ;)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (4)

En squirl (Amerikaanse eekhoorn)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik denk dat het chipmunks zijn
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
squirl dit is een amikaanse eekhoorn
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een gestreepte grondeekhoorn, in Azië boeroendoek genoemd. De boeroendoek behoort tot de orde der knaagdieren (Rodentia) en tot de familie der eekhoorns (Scuridae). Het wordt ook wel grondeekhoorn genoemd, omdat het dier zich, in tegenstelling tot veel andere eekhoorns, graag op de grond ophoudt in plaats van in de bomen.
De lichaamslengte van de boeroendoek ligt tussen de 14 en 18 cm (exclusief staart). Hun behaarde staart heeft een lengte van ongeveer 8 tot 12 cm. De boeroendoek weegt gemiddeld 100 gram en hij gemiddeld 10 jaar oud.

Toegevoegd na 1 minuut:
en hij wordt gemiddeld 10 jaar oud (wordt blijkt weg te zijn gevallen).
Amadea