mijn hond blaft steeds door als ik mensen over de vloer krijg

hoe ik mijn hond kan afleren om niet steeds te blaffen als ik mensen over de vloer heb

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig
1.4K

Antwoorden (4)

Een blaf bandje aanschaffen is wat rigoureus maar helpt super
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarschijnlijk denkt de hond dat hij de baas is en wil zijn roedel verdedigen.
Zodra jij en je bezoek duidelijk maken dat jullie de baas zijn houd dit gedrag op.
Bijvoorbeeld: eerst bezoek de woonkamer in, de hond als laatste;
eerst bezoek eten, dan pas de hond,
Blijft hij druk; dan op de plaats ( zijn slaapplek) en er pas weer vanaf als hij rustig is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hond volledig negeren als hij blaft, niet aankijken, niks tegen hem zeggen. Ook de visite geen aandacht aan m laten besteden.
Zodra de hond stil is hem belonen (met een koekje oid). Na een tijdje de visite de hond aandacht laten geven en als hij rustig blijft weer belonen.
De hond zal snel genoeg merken dat als hij niet blaft, hij beloond wordt.
Het kan lijken alsof het lang duurt, maar hoe vaak krijg je visite...?
Om het de hond beter te leren kun je vragen of er elke dag even een buurman/vrouw langs wil komen, dan heeft hondlief het nog sneller door!!
Dan niet steeds dezelfde buurvrouw vragen...
Succes!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zorgen dat de spanning niet o kan bouwen tot de hond gaat blaffen (of dit nu waken is of enthousiasme, het is allemaal een bep spanning

laat de hond niet als eerste naar de deur gaan als de bel is gegaan. zorg dat ie achter je blijft, als ie rustig pas de deur open doen. wil ie naar de visite ga tussen hond en visite staan en dring de hond terug. snapt ie dit en is ie rustiger kan de visite verder lopen. bewaar de afstand tussen hond en visite, en laat de hond alleen toe als ie rustig is.

wat blaffen betreft kan je de hond een riem om doen als je dit makkelijker vind. word de hond te enthousiast corrigeer je dit, (duidelijk nee) naar hond toelopen voor m gaan staan en terug dringen (hij moet voor je aan de kant gaan, jij naar voren, hij naar achteren tot ie weer rustig is)
blaft ie dan corrigeer je met de riem klein rukje tot ie weer rustig is. dit herhalen (wel iemand regelen die 'proefkonijn visite' wil zijn zodat je jezelf niet zo opgelaten voelt want dat kan het een stuk lastiger maken voor jou en de hond)

blijf rustig en zeker van jezelf, verhef geen stem. zorg dat je visite de hond niet aankijkt, tegen hem praat of aanhaalt (dit is iets tussen jou en de hond :)

laat de hond zien wat je wil beloon hem dan, probeer het eerst met de stem aangezien met aanhalen dit net weer sneller kan triggeren tot enthousiasme.

kan nu op dit moment niet in je profiel kijken waar je woont maar als je in Apeldoorn of omgeving woont wil ik je met alle plezier helpen.

een hond kan om vele redenen blaffen (enthousiasme, verdediging, maar het is allemaal spanning)

probeer erachter te komen waarom je hond blaft. (wat is zijn houding hierbij? gespannen en attent of bij en door de dolle? of wat anders?)
als het geen enthousiasme is kan het zijn dat de hond ongemerkt hoger in rang staat, en dan zijn er meer punten waaraan je op een hele simpele manier kan werken.

succes!