Mijn vriendin wordt gebeld/gestalkt door een portugees

Die portugees heeft al 5x gebeld en al 2 smsjes gestuurd

1ste smsje:

Ligama. ke. se. passa. contigo. nao. tenho. saldo. para. ligar.

2de smsje:

Que.se.passa.ja.nao.sabes.quem.eu.so.dormiste.em minha.casa.2.dias.rosa..ligame.

Ik heb geen idee wat er in staat..
Wat kan ze hier voor doen dat ze niet meer een soort van gestalkt wordt?
Ze vindt het vervelend en zeker op 3uur snachts..

Hij beld en hangt gelijk weer op..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Mijn vriend spreekt portugees dus bij deze een vertaling voor je:
1e sms: Bel me, wat is er met je gebeurd? ik heb geen beltegoed om te bellen.
2e sms: Wat is er? Weet je niet meer wie ik ben? Goed geslapen? En bij mij thuis 2 dagen (vreemde zin).. Rosa bel me.
Heet die vriendin van jou Rosa? Want zo niet, dan heeft de desbetreffende Portugees waarschijnlijk een verkeerd nummer, want het is gericht aan een Rosa. Misschien kan ze het beste een bericht terug sturen in het Engels waarin ze uitlegt dat hij de verkeerde voor zich heeft en haar met rust moet laten.
Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed antwoord! Jammer dat ik op m'n iPod geen plusjes kan geven.

Andere antwoorden (2)

Je vriendin heeft vast wel nummerherkenning. Gelijk wegdrukken die gesprekken, dan is de lol er gauw af. En die sms'jes negeren. Wordt het echt heel vervelend, kan ze naar de politie gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt, ook als het nummer niet zichtbaar is, bij je provider deze telefoontjes laten blokkeren.