hoeveel gram weegt een a5 schriftje?

Ik wil graag een a5 schriftje versturen via de post, maar ik kan nergens een duidelijk antwoord vinden. Wie weet hoeveel gram een a5 schriftje weegt?

Toegevoegd na 20 minuten:
Toevoeging 14:21 uur: ik heb geen weegschaal thuis, wie weet hoeveel zo'n schriftje weegt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig
2.7K

Het beste antwoord

Even meenemen naar jullie postkantoor. Plakken ze daar zoveel postzegels op als nodig is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je kan hem toch gewoon ff op een weegschaaltje leggen??
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
-
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@mellaany dat zou ik wel willen maar ik heb geen weegschaal thuis, anders had ik dat wel gedaan :s
Ligt een beetje aan de dikte, het formaat (wat is precies 5A?) en het kaft.
Mijn gewone schrift van 16,5x21 cm weegt 85 gram.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mijn schriftje heeft een hoogte van 20 cm en een lengte van 16,1 cm en een dunne kaft
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is ongeveer de grootte van mijn schriftje, dat ook een dunne kaft heeft.
Ik zal er dus niet ver naast zitten met dit gewicht. Preciezer krijg je het ws niet, want het aantal pagina's telt ook mee.
Ga er mee naar een postagentschap en vraag of ze het voor je wegen. Inpakpapier weegt ook mee!