kan je gedachten lezen leren?

ik wil zelf liever niet gedachten lezen maar mijn vriendin zegt dat ze het kan en ik wil het ook kunnen om in haar gedachten te kunnen zien of ze echt kan gedachten lezen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig
1.4K

Antwoorden (12)

Ja ivm recht in de ogen kijken van diegene.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, gedachten lezen kan niet. Je kunt wel heel veel mensenkennis hebben en aan iemands gezicht heel veel af kunnen leiden. Je kunt ook goede voelsprieten ontwikkelen voor lichaamshouding en uitdrukking en daar heel veel uit afleiden over wat er in een ander omgaat. Dat heet empathie. Dat kun je wel trainen, maar dat is geen gedachten lezen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij zijn vrouwen daar in zijn algemeenheid heel goed in. Ik weet ook altijd vrij precies wat mijn man denkt, en daar is echt niets paranormaals aan. Elkaar goed kennen, intuitie, kleine signalen lezen van iemands gezicht of houding ; eigenlijk doen we dat allemaal wel een beetje. Sommige mensen zijn er inderdaad heel erg goed in, ook bij mensen die ze nauwelijks kennen. Dat vind ik wel knap.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan over een enorm empatisch vermogen beschikken en dan kan jij je heel snel inleven in de situatie van de ander en dan lijkt het er op dat je die ander zijn of haar gedachten kan lezen. Die ander zal dat dan benoemen en/of ervaren als gedachten lezen doch dat komt omdat die ander op dat moment gewoon trager van begrip is dan jij. Tenminste, zo ervaar ik dat. Vaak vragen mensen ook aan mij hoe ik één en ander van hen kan weten zonder dat ze dit hebben uitgesproken. ik verbaasde me daar aanvankelijk over want ik vond dat ik niks speciaals had gedaan. Ik had gewoon heel snel een bepaald verband gelegd tussen een aantal verbale en non-verbale signalen. Maar ik begrijp wel dat mensen dit toch als gedachten lezen benoemen omdat het er ook heel sterk op gelijkt. En ja je kan je toeleggen op het sneller zijn dan de ander om iets te verwoorden vooraleer die ander het krijgt uitgelegd maar je zal merken dat je op een gegeven moment gefrustreerd geraakt want als je het gaat forceren dan sla je de bal veel vaker mis. Enfin, je komt er zelf wel uit. Ik zou zeggen, Geniet gewoon van de dingen die zich aandienen en observeer de mensen spelenderwijs zonder ze te forceren, zo kan je het snelst van hen leren ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan over een enorm empatisch vermogen beschikken en dan kan jij je heel snel inleven in de situatie van de ander en dan lijkt het er op dat je die ander zijn of haar gedachten kan lezen. Die ander zal dat dan benoemen en/of ervaren als gedachten lezen doch dat komt omdat die ander op dat moment gewoon trager van begrip is dan jij. Tenminste, zo ervaar ik dat. Vaak vragen mensen ook aan mij hoe ik één en ander van hen kan weten zonder dat ze dit hebben uitgesproken. ik verbaasde me daar aanvankelijk over want ik vond dat ik niks speciaals had gedaan. Ik had gewoon heel snel een bepaald verband gelegd tussen een aantal verbale en non-verbale signalen. Maar ik begrijp wel dat mensen dit toch als gedachten lezen benoemen omdat het er ook heel sterk op gelijkt. En ja je kan je toeleggen op het sneller zijn dan de ander om iets te verwoorden vooraleer die ander het krijgt uitgelegd maar je zal merken dat je op een gegeven moment gefrustreerd geraakt want als je het gaat forceren dan sla je de bal veel vaker mis. Enfin, je komt er zelf wel uit. Ik zou zeggen, Geniet gewoon van de dingen die zich aandienen en observeer de mensen spelenderwijs zonder ze te forceren, zo kan je het snelst van hen leren ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oeps ik plaats tot 2 x toe mijn antwoord op de verkeerde plaats. Sorry hoor, ik was er met mijn gedachten niet bij... dat komt ervan met al dat gedachten-lees-gedoe hé ;-)
Dit lijkt me onmogelijk.
Wat je wel kunt doen is lichaamshoudingen/taal leren.
Hiermee kun je zien of iemand liegt of onzeker is etc.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, dat kan niet. Je kan wellicht emotie lezen uit iemands ogen, maar geen gedachten. Als je al veel weet over iemand kun je misschien wel (voor de hand liggende informatie) invullen, maar het is onmogelijk om iemands gedachten te lezen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik geloof er niet in dat iemand gedachten kan lezen.

Er zijn wel mensen, die anderen mensen zodanig observeren, dat ze op een gegeven moment wel weten hoe iemand ergens op reageert.

Dat kunnen mensen zijn met de beste bedoelingen, maar ook mensen, die helemaal niet deugen en dat gebruiken om iemand te kunnen manipuleren.

Kan zijn dat je vriendin dat zegt om jou te stangen of onzeker te maken of gewichtig te doen. Het kan van alles zijn waarom ze dat zegt.

In je schrijven maak ik op dat je haar gelooft.
Nou het kan echt niet. Hoef je niet te zeggen tegen haar. Heeft geen nut.

Je kan wel zeggen ik kan t ook. En als ze dan zegt nou vertel dan eens wat ik denk dan zeg je jij moet eerst, want jij begon ermee.

succes
Dofa
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
neee dat kun je niet leren
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, als je het niet kan, kun je het ook niet leren.
Wel kan je gevoeliger worden zodat je hele kleine signalen kunt oppikken die de toestand van de ander kan verklappen. Dit wordt ook wel cold reading genoemd.

Toegevoegd na 2 minuten:
---

Wil niet wat een ander kan of wil. Dan leef jij je leven alleen maar anderen toe gericht. Leef je eigen leven en wil wat jij wil, niet omdat een ander dat ook heeft of kan. Iedereen heeft zijn eigen talenten en gebreken. Hoewel gebreken meer een eigenschap ipv iets negatiefs.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gedachten lezen kan niet maar kijken of iemand liegt of onzeker is kan wel maar nooit zomaar zegen dat iemand liegt wand daar kan je problemen mee krijgen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het gezicht spreekt boekdelen.een bekende uitdrukking.
er zijn boeken bijvoorbeeld hoe kun je zien hoe iemand tegen je liegt, of lichaamstaal.
gedachten lezen is een fabel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet niet of je het kan leren. Ik weet wel dat het mogelijk is. Op de een of andere manier is het mogelijk om in het gevoel van een ander te gaan / kruipen \ verdiepen waardoor denkbeelden, gedachtengangen 'gelezen' kunnen worden. (die niet van jouw zelf zijn)

De meeste mensen die zeggen dat zij gedachten kunnen lezen passen allerlei verfijnde trucs toe, lezen in feite lichaamstaal. Vooral de mensen die het op podia vertonen aan publiek en er een show omheen breien.

Mensen die werkelijk gedachten kunnen lezen lopen er niet mee te koop en maken het zeker niet te gelde. Zij maken het liever helemaal niet kenbaar aan anderen en zullen er ook nooit misbruik van maken. En geloof me, dat zijn er heel weinig! Op een hand te tellen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien dat je vriendin het jou kan leren
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan over een enorm empatisch vermogen beschikken en dan kan jij je heel snel inleven in de situatie van de ander en dan lijkt het er op dat je die ander zijn of haar gedachten kan lezen. Die ander zal dat dan benoemen en/of ervaren als gedachten lezen doch dat komt omdat die ander op dat moment gewoon trager van begrip is dan jij.

Tenminste, zo ervaar ik dat. Vaak vragen mensen ook aan mij hoe ik één en ander van hen kan weten zonder dat ze dit hebben uitgesproken. ik verbaasde me daar aanvankelijk over want ik vond dat ik niks speciaals had gedaan. Ik had gewoon heel snel een bepaald verband gelegd tussen een aantal verbale en non-verbale signalen.

Maar ik begrijp wel dat mensen dit toch als gedachten lezen benoemen omdat het er ook heel sterk op gelijkt.

En ja je kan je toeleggen op het sneller zijn dan de ander om iets te verwoorden vooraleer die ander het krijgt uitgelegd maar je zal merken dat je op een gegeven moment gefrustreerd geraakt want als je het gaat forceren dan sla je de bal veel vaker mis.

Enfin, je komt er zelf wel uit. Ik zou zeggen, Geniet gewoon van de dingen die zich aandienen en observeer de mensen spelenderwijs zonder ze te forceren, zo kan je het snelst van hen leren ;-)