Ik dronk net een blikje frisdrank. op de bodem stond 23 wat betekent dit?

met inkt stond de houdbaarheids datum erop. en in het blik zelf stond 23 (echt in het blik dus niet erop geschreven. blikke cijfers zeg maar)
bijna zo groot als het oppervlak van de bodem. waar is dat voor.?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"echt in het blik dus niet erop geschreven." Mocht je het willen weten:
Stansen noemen ze dat. In het blik gestanst.

Antwoorden (2)

Dit heeft met de productie te maken. Aangezien dat grofweg de meeste fabrikanten (in het algemeen) meer dan één product maken. Wilt het nog wel eens voorkomen bij producten dat de laatste 2 cijfers aangeven welke productie het geweest is. Als er nu het bericht binnen komt dat meerdere mensen ziek zijn geworden van dit product. Dan kan men drie series terugroepen. De serie ervoor en erna dus ook. Dit is goedkoper dan een x-aantal schadeclaimen van mensen die ziek zijn geworden van je product...

Dat dit cijfer bijna de hele bodem beslaat lijkt me overigens niet de meest gangbare manier om je productieserie aan te geven...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
23? Het besloeg bijna de hele bodem? Hmm... Het zou een productienummer kunnen zijn maar misschien ook iets heel anders(?)