Ik ben op zoek naar een elektrische viool van een welbepaald design. Kan iemand mij helpen, ik ben al maanden bezig?

Het betreft een design dat gelijkaardig is aan dit:
http://www.strijkersforum.nl/viewtopic.php?pid=8680
OPGELET: ik wil GEEN elektrische viool, WEL een elektrische ALTviool. Ik herhaal: ALT-viool.

Toegevoegd na 1 minuut:
Geen enkele van de honderden dealers van de elektrische viool van dit type verdeelt de ALTviool van dit type, hoewel ze wel degelijk gemaakt worden. Ik heb GEEN contactadres van fabrikanten. Die zijn ook welkom!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Dat wordt lastig. Een elektrische altviool is niet zo gangbaar. Ik weet het antwoord niet, maar misschien kan ik je iets verder helpen? Als je al maanden bezig bent, heb je misschien aan iedere tip wel iets.

Deze violiste is gespecialiseerd in o.a. elektrische viool. Dit is haar website:
http://www.anahioraison.nl/nl_files/biografie.htm

Rechts bovenin staat er bij "contact" een emailadres. Als je dit haar eens vraagt, denk ik dat je vast antwoord krijgt. Anahi is een professioneel en enthousiast musicus, en meestal nemen zulke mensen dit soort vragen serieus.

Ook kun je je vraag eens stellen op vioolweb.
http://www.vioolweb.nl/
Ze hebben daar een forum én een prikbord.

Als je er helemaal niet uitkomt, kun je gewoon brutaal zijn, en een paar conservatoria bellen of mailen. Gewoon uitleggen wat je probleem is, en of ze je verder kunnen helpen.

Ik ben er bijna van overtuigd, dat één van bovenstaande mogelijkheden de oplossing moet geven.
Veel succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Een elektrische viool kan in theorie toch voor beide klanken dienen? Of gaat het meer om de grootte?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hartelijk dank voor uw antwoord. Ik ben eindelijk geholpen.