Help m'n haar word snel vet:(!

Ik heb heel blond haar, wit zowat, alleen ik moet het elke ochtend wassen met shampoo omdat het anders heel vet word en het er geen uitziet.
Ik kan dus niet 1nachtje bij vriendinnen blijven slapen en dan die ochtend niet douchen omdat m'n haar anders geel word en er heel vies uitziet.
Ik probeer nu om de dag m'n haar te wassen zodat het zich zegmaar 'afwent' om geel te worden maar dit helpt niet echt.
Hebben jullie nog tips/opmerkingen? Ik vind dit heel vervelend namelijk
Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is droogshampoo een optie? Dat gebruik ik als ik het haren wassen een dagje wil uitstellen. Het is een soort spuitpoeder dat de talg absorbeert. Heel goedkoop; bij Kruidvat heb je eigen merk voor €2. En vindt 'm lekkerder ruiken dan die van Schwarzkopf. Hoop dat je er wat aan hebt!

Antwoorden (3)

Hoe meer je het wast, hoe vetter het wordt..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vooral NIET veel aan je haar zitten, dit zet je talgkliertjes aan tot nog meer productie.
Kijk voor meer info bij de bronnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tijdens een vakantie je haar een week niet wassen, lekker door laten vetten. Vervolgens ga je om de dag/twee dagen je haar weer wassen. Van wassen wordt je hoofdhuid droog waardoor je talgkliertjes meer vet gaan aanmaken zodat je hoofdhuid niet uitdroogt. Je moet dit patroon even doorbreken. Na een week met vet haar te hebben rondgelopen denken je talgkliertjes, nou is wel vet genoeg zo, kan op een lager pitje nu. Even doorzetten dus!