Weet iemand een effectieve manier om te leren?

Ik maak altijd samenvattingen maar dat kost veel tijd en na een tijd krijg ik last van m'n hand.. Ik wil graag een manier waarmee ik het goed kan onthouden en wat misschien minder tijd kost?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (5)

Er zijn drie manieren om te leren:
1. Door te schrijven
- samenvattingen
2. Door te horen
- gesproken uitleg aanhoren
3. Door te zien
- film, foto

Welke van deze manieren van leren voor jou de beste is kan niemand hier je zeggen. Bekijk zelf wat het beste bij je past of heb het een met je leraar erover. Ikzelf leer het beste door samenvattingen te schrijven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Idk, ik zoek ook altijd naar een goede manier maar weet niet egt.. Ik type gewoon alles wat ik nog weet in word en dan ga ik kijken of het klopt enzo.. Heel soms voor frans heb ik een spiekbriefje zet ik dan 3 woordjes op ofsow.. Maargoed je moet zelf een manier vinden maar ik heb hem dus ook nog niet gevonden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt ook je samenvatting oplezen, dus een alinea samenvatten in een zin en die zin opnemen. Deze gesproken samenvatting even op je ipod ofzo zetten, en je leert heel gemakkelijk. :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Samenvatting maken lezen overschrijven lezen laten overhoren en weer lezen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik lees altijd alles door, de dingen die ik moeilijk vind/niet kent opschrijven, dan later daar meer aandacht aan besteden.