Hoe kan het dat als je een cola blikje schudt en je tikt op de bovenkant, hij niet gaat spuiten?

Als je het blikje flink schudt en opent dan spuit de cola door de hele kamer. Maar wanneer je voor het openen op de bovenkant tikt, 9 van de 10 keer gebeurt er niks. Hoe kan dat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb het alleen met cola getest maar met fanta zal het wel net zo zijn.

Antwoorden (2)

opdat er dan te weinig lucht bij komt want dan komen pas de bubbels.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik dnek gewoon omdat je dan zo'n 10 seconden wachtXD