Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kun je op de snelweg de autodeur openen, of blijft die door de druk juist dicht?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
5.3K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
is dit soms een alternatief voor de trein werpen....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In veel auto's kan dit al standaard niet meer. Bij starten worden de deuren vergrendeld. Je kunt ze uiteraard wel ontgrendelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zelfmoordneigingen? ;-)

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Je kunt op een snelweg een autodeur openen, maar des te hoger de snelheid, des te moeilijker gaat de deur open.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, dat kan, maar je zult wel kracht nodig hebben.

Je kunt een gevoel krijgen voor die kracht door je hand uit het openstaande raampje te steken. Houd je hand horizontaal en vertikaal en voel het verschil in kracht.

Wil je het voorzichtig proberen, ga dan op de bijrijdersplek zitten. Kies een rustig moment. Aan het begin van de oprit, als de bestuurder nog langzaam rijdt, open je de deur. De bestuurder trekt langzaam op. Zo kun je goed de invloed van de snelheid voelen. Belangrijk is dat je het experiment op die manier op elk gewenst moment kunt afbreken - je wordt nooit verrast, terwijl je wel kunt worden verrast als je bij 120 km/u plotseling de deur opendoet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je genoeg kracht zet lukt dat wel.
Maar waarom zou je in godsnaam?
Ik vraag me af waarom je dit wilt weten.
Voorzichtig aan hoor!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je kan hem wel openen maar door de druk van het vooruit rijden zal deze niet open zwaaien ofzo iets engs.
als je achteruit rijd en je doet het kan het je je deur kosten maar achteruit op een snelweg met je deur open, ik zie niet in waarom dat ooit zal gebeuren :)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op de gemiddelde Nederlandse snelweg kan dit vooral in de spits prima!
Op rustiger tijden zou het een stuk lastiger zijn. Als je de maximum snelheid van 120 km/u rijdt denk ik dat je van goede huize moet komen om de deur echt open te krijgen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding