Mag een leraar de deur op slot doen als een leerling moet nablijven?

Ik hoorde laatst een verhaal bij mij op school dat een leraar die bekent staat als meisjesgek de deur op slot had gedaan toen zijn leerling ( meisje) moest nablijven? Mag je dit als leraar doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
2K

Antwoorden (7)

Nou als ik dat meisje zou zijn zou ik dat echt niet fijn vinden en er zelfs benauwd van worden. Een leraar die je een beetje gaat verleiden tijdens nablijven, moet er niet aan denken (ik zit ook op de middelbaar)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is geen antwoord
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wel een mening! Ik kan geen antwoord geven want al 13 jarige ken ik al die wetten niet ;-)
Ik denk niet dat dat mag. Meldt dit maar meteen aan je ouders en de schoolleiding.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee dat mag niet. Een leerraar is niet bevoegd een zo geheten beperkende maatregel "vrijheids beperking" op te leggen.

Ik adviseer idd ouders of vertrouwenspersoon school op de hoogte te brengen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Neen! Melden aan de directie en melden aan de ouders.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Absoluut NIET.
Vrijheidsberoving is NIET toegestaan als sanctie.
Zoude docent afwezig zijn en er breekt brand uit........
Is de docent wel zelf ook aanwezig dan is er geen enkele reden om de deur op slot te doen.
Er zijn JUIST afspraken dat klasdeuren bij aanwezigheid van leerling en/of docent ALTIJD van het slot af moeten zijn.
De reden daarvoor is gemakkelijk te bedenken.
Alleen bij een misdrijf op school door de leerling gepleegd kan men insluiten totdat de 9direct verwittigde) politie arriveert.
Melden bij.
-ouders
-medezeggenschapraad
-directie
-onderwijsinspectie.

Zeker bij een docent die bekent staat als meidengek.
Wes spoedig (=direct) doorpakken en getuigen verzamelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
50% van leraren heeft verhouding of voelt zich aangetrokken tot leerlingen. Daar valt deze creap dus ook onder. Doet hij deur op slot, ruit inslaan, aangifte doen bij vertrouwenspersoon van school. Hangende het onderzoek eisen dat leraar tijdelijk uit functie wordt ontheven. Dat zal m leren!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Melden!!

Dat mag naar mijn idee niet..