Kan het dat ik alleen met nederlands dyslectys ben

Ik ben zwaar dyslectys met nederlands met andere vakken haal ik alleen maar tienen hoe kan dit??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (1)

Dyslexie is een fenomeen wat wordt veroorzaakt door je hersenen. Er is niet zozeer iets met jou zelf mis, maar met de manier waarop je hersenen bedachte informatie tot uiting brengen. Bijvoorbeeld spellingsfouten die gemaakt kunnen worden. Heel kort door de bocht: er is een stukje hersenen wat niet helemaal soepel loopt en voor moeiljkheid rond taal zorgt. Dat heeft niets te maken met hoe goed je kunt leren of hoe hoog je intelligentie is. Het leerproces kan vermoeilijkt door dyslexie, maar er zijn nog tal van andere factoren die meespelen. Denk aan leergierigheid, gebruik van geheugen, concentratievermogen enz. De bron gaat nog iets verder in op de oorzaken.