Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik eerder naar bed gaan?

Het wordt altijd rond de 12 uur en ik ben pas 13 dus niet al te goed, maar ik heb gewoon te veel energie die ik kwijt moet en als ik dan ga sporten ben ik even bekaf en na een half uur kan ik zo weer door, ook heb ik dan nog zo veel te doen, heeft iemand tips?
Groetjes, Kristina

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
579

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je kan proberen met s' avonds niets meer te eten waar suiker in zit, of andere zaken waar je energie van krijgt. Ook geen energy drankjes natuurlijk. Zelfs als je die in de namiddag drinkt werken ze soms nog uren door.

Hetgeen je nog te doen hebt, schrijf je op zodat je het niet vergeet, en doe het morgen.

Lees een boek in plaats van bezig te zijn op de pc.

Probeer je te ontspannen door naar een suf serietje te kijken op tv. (werkt bij mij, dan val ik al in slaap terwijl ik kijk :)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Soms als ik lees dan gaan mijn ogen een beetje moe worden en dan kom ik wel beter in slaap
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben 14,Precies hetzelfde probleem wat ik probeer is van te voren sporten douchen en proberen te slapen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kan, s'ochtends eerder uit bed, zodat je s'avond eerder moe bent.. maar dan maak je niet meer uren slaap, deze verplaats je dan alleen maar.

blijf de hele dag actief, ga s'middags al een rondje rennen, of iets actiefs doen. En neem niet te veel snoep/frisdrank die caffeine en zoetstoffen bevatten ;) hier blijf je ook wakker door.


slaap lekker
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik herken het, maar de grote oorzaak van wakker blijven is internet. Deze site werkt ook verslavend. Dus zoals eerder genoemd. Neem na je sport een douche en ga lekker lezen, dan worden je oogjes wel moe ;-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding