Wat betekend opengeslagen als je iets verzend?

Als je een boek besteld krijg je soms de optie om hem 'opengeslagen' te verzenden, wat word hier eigenlijk mee bedoeld?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.9K

Het beste antwoord

Deze methode wordt toegepast bij dikke boeken. Het boek wordt dan opengeslagen verpakt, zodat het pakje niet zo dik is. De envelop is dan wel een stukje groter, maar het geheel past wél gewoon door de brievenbus. De verzendkosten zijn lager omdat het geheel als brief kan worden verzonden en niet als pakketpost. Dus het is puur een kwestie van kosten besparen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met als nadeel natuurlijk dat er dan eventuele beschadigingen op kunnen komen. Bedankt voor je snelle antwoord!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, de rug van het boek is dan al een beetje beschadigd. Het gebeurt vooral bij tweedehandsboeken. Zo kreeg ik een keer een 2ehands boek opgestuurd via BOL. Dat boek was toch al gelezen, dan maakt het niet uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb er nog nooit van gehoord, het is wel een handig idee eigenlijk.