Een huisgenoot waarmee je opkamers woonde vraagt of hij een keer bij je mag komen logeren, terwijl je dit eigenlijk niet wilt. Wat te doen?

Je kent deze persoon niet goed maar je kan hem in de toekomst nog nodig hebben.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (3)

Als je iets niet wilt moet je het niet doen. Het is naar mijn mening nogal respectloos tegenover iemand om hem of haar te laten komen logeren alleen maar omdat je hem of haar in de toekomst misschien nog nodig hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zeg gewoon dat je het niet prettig vindt om logees in huis te hebben. Dat was meer iets van vroeger, wat kinderen doen. Nu voel je daar niks meer voor, t zijn andere tijden.
Vraag hem voor een andere activiteit. (we kunnen wel gezellig een biertje drinken-->in zijn buurt bv).
Tenzij hij een noodzakelijke reden (hulp) nodig heeft. Als jij op hem terug wilt kunnen vallen moet je er ook voor hem zijn.

Anders, gewoon geen biv deal van maken. Logeren? Dat doe je nu niet meer, kom, we pakken een biertje.
Eaeaeaeaesy!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je eigen reactie op het antwoord van Yvonne zegt genoeg, lijkt me:

"Je wilt deze persoon niet kwetsen, maar je wilt ook niet met die persoon omgaan. Het is meer een zakelijke omgangsvorm. Plus het misschien wel respectloos maar die andere persoon is niet veel anders".

Je gaat toch niemand iemand met wie je zakelijk omgaat bij je laten logeren? Alsof je je collega te logeren hebt, daar moet je toch niet aan denken? Dat is meer iets voor een goede vriendin, broer of zus. Bovendien zeg je zelf al dat je het eigenlijk niet wilt. En als diegene 'respectloos' is, zou er al helemaal geen haar op je hoofd moeten zijn die erover piekert om hem uit te nodigen voor een gezellig logeerpartijtje.

Toegevoegd na 45 seconden:
'iemand' in de eerste zin van de 3e alinea hoort daar niet te staan.