Hoe bereken je 5 wortel 7, en dat de 5 in het klein boven het wortelteken staat zegmaar, met een grafische rekenmachine?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat heet de vijfdemachtswortel van zeven :) mijn GR is leeg, anders had ik je het antwoord ook kunnen geven...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ah, ik heb het :) ligt eraan welke rekenmachine je hebt... Met een TI-83 typ je eerst 5, dan duw je op math, dan weer op 5 en dan op 7. Bij een TI-84 duw je eerst op math, dan op 5, dan weer op vijf, dan op pijltje opzij en dan op 7 geloof ik :P andere rekenmachines weet ik niet. Als het niet klopt moet je maar ff zeggen ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja die bedoel ik, heb al een beetje lopen kloten maar kon niks vinden, zag wel verschillende dingen met een wortel teken erbij zoals een met een ster ervoor en een met een 3 ervoor.

Antwoorden (1)

bij een TI83/84: eerst de 5 intikken, dan math (onder alpha) vijfde optie dan komt de vijf boven de wortel, daarna kan je de 7 er zo onder zetten, als je de nieuwste OS system download verschijnt hij er al meteen boven en is het makkelijker te zien.