Wat heeft Guus Meeuwis met Friesland?

Op het podium van zijn concert in Eindhoven hangt een vlagvan Friesland. Vandaar deze vraag.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
2.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hij zingt er zelfs nog over in 'Brabant' "was men maar op Brabant zo trots als een Fries"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom zijn friezen zo trots op brabant?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo trots als een fries is een gezegde... Je kan ook zo trots als een fries zijn op je kind. Daar zal een echte nuchtere fries dan waarschijnlijk weinig bijzonders in zien ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo trots als en fries? Ik heb er (als fries zijnde) nog nooit van gehoord:p en ook niet dat Friezen trots zijn, alleen dat ze heel nuchter zijn..
(wat ik niet helemaal van mezelf kan zeggen op dit tijdstip:p)

Antwoorden (2)

Guus Meeuwis heeft zijn concerten zowel in Eindhoven als in Friesland gegeven om de Noorderlingen ook tegemoet te komen.

Toegevoegd na 6 minuten:
Overigens was er links van het podium de Friese vlag en rechts de Brabantse vlag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oke bedankt voor je uitleg!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Graag gedaan!
Het concert in Eindhoven maakte deel uit van de serie concerten die "Groots met een grote G"heet.

Deze concerten hebben sinds 2009 de "uit en thuis variant" Guus Meeuwis treedt met hetzelfde concert een paar keer op in het Abe Lenstra stadion en vervolgens een paar keer in het Philips Stadion.

Hiermee profileert Guus zich dus zowel in het Noorden als in het Zuiden, en die verbondenheid wil hij tonen met het ophangen van beide vlaggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oke bedankt voor je uitleg!