Hoe lang duurt t ongeveer om volwaardig gebarentaal te kunnen spreken?

Ik ga les nemen NGT AB1 en zo verder maar wanneer weet je nou voldoende om echt de taal te beheersen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Om hem echt goed te kunnen beheersen moet je een taal elke dag spreken. Is er dus iemand in je naaste omgeving waar je alleen via gebarentaal mee kunt communiceren (of voor je werk bijvoorbeeld), zal je het veel sneller leren. Leer je het voor de lol duurt het een stuk langer! Je MOET dan namelijk niet... :-) Succes in ieder geval. Ik 'spreek' het zelf een heel klein beetje (ivm jongetje op m'n werk) en het blijft interessant. Sommige dingen zijn zo logisch...! Anderen juist weer helemaal niet.

Het beste antwoord

Gebarentaal is echt al een taal opzich. tis moeilijk om te onthouden dus je moet er goed voor studeren