Ja, absoluut.
Als jij iets beschrijft, kunnen mensen een beeld krijgen of je bijvoorbeeld oog voor detail hebt, in de gaten hebt hoe het in het grotere geheel past, wat je mooi vindt, waar je op let, of je gevoelig bent enzovoorts.

Een testje dat met kinderen van rond de 5 jaar gedaan wordt, is ze te vragen om een serie plaatjes die een verhaaltje vormen, in de goede volgorde te leggen en het verhaaltje te vertellen. Aan de manier waarop ze dat doen, kun je heel veel afleiden over hoe ze zich sociaal ontwikkelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

ja ik denk van wel
het zegt over wat je waarneemt, waar je (het meeste) op let en hiermee indirect wat voor jou belangrijk is en niet zelden ook waarom het belangrijk voor je is.
dit kan weer wat zeggen over normen en waarden, wat weer wat kan zeggen over je standpunt, opvoeding of karakter of waar je voor staat.

kortom de manier van waarnemen dus